پکن پیروزی بایدن را تبریک گفت

© AP Photo / Ng Han Guan, Poolپکن پیروزی بایدن را تبریک گفت
پکن پیروزی بایدن را تبریک گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری روترز اطلاع داد وزارت خارجه چین امروز جمعه پیروزی جو بایدن و معاونش کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر را تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت: ما به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذاریم و به آقای بایدن و خانم هریس تبریک می گوییم.

وی افزود: می‌دانیم که نتایج انتخابات آمریکا طبق قانون و روندهای ایالات متحده مشخص می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. طبق اطلاعات اولیه ، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را اعلام کرد اما  با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی  ادعا می کند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است.

رجب اردوغان پیروزی جو بایدن را تبریک گفت - اسپوتنیک ایران
رجب طیب اردوغان پیروزی جو بایدن را تبریک گفت

تبریک پکن در حالی است که وزارت خارجه چین چند روز پنجشنبه در واکنش به حمایت بایدن از ژاپن در مساله جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی گفت که این جزایر متعلق به چین هستند و پیمان امنیتی توکیو و واشنگتن نباید به امنیت کشورهای دیگر آسیب بزند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: جزیره دیائویو (سنکاکو) و سایر جزایر وابسته به آن، جزو خاک چین هستند و پیمان امنیت آمریکا و ژاپن محصول جنگ سرد است و نباید به منافع طرف ثالث آسیب برساند یا صلح و ثبات منطقه را به خطر بیندازد.

«سوگا یوشیهیده» نخست وزیر ژاپن پس از تماس با بایدن اظهار داشت: بایدن به او گفته است که طبق پیمان امنیتی دو جانبه، واشنگتن به ژاپن کمک خواهد کرد تا از جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی دفاع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала