نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد
نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واسیلی نبنزیا ، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، نیاز به تمدید معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) را درک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. طبق اطلاعات اولیه ، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را اعلام کرد اما  با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی  ادعا می کند که انتخابات هنوز به پایان نرسیده است.

نبنزیا معتقد است تغییر احتمالی دولت در واشنگتن به این معنا نیست که مسکو و طرف آمریکایی در مورد تسلیحات هیچ مشکلی نداشته باشند.  

ابراز نگرانی مسکو به خاطر ابهام در سرنوشت پیمان استارت نو  - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی مسکو به خاطر ابهام در سرنوشت پیمان استارت نو

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت "این بدان معنا نیست که اگر یک دولت دموکرات سر کار بیاید ، همه چیز با آمریکایی ها در زمینه تسلیحات و خلع سلاح بسیار هموار شود اما این نکته که بایدن نیاز به تمدید پیمان استارت نو را درک می کند ، واقعیتی است که اتفاقاً ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین همین چندی پیش در مورد آن صحبت کرده بود".

16 اکتبر ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، پیشنهاد کرد پیمان کنونی استارت نو که مدت اعتبار آن 5 فوریه 2021 پایان می یابد، بدون هیچ گونه قید و شرطی برای یک سال تمدید شود.

پیمان استارت نو در سال ۲۰۱۰ بین دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در ۵ فوریه سال ۲۰۱۱ اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از ۷۰۰ فروند بیشتر باشد. همچنین حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف ۱۵۵۰ تعیین شده است.

چندی پیش ایالات متحده اعلام کرده بود که به فکر تمدید پیمان استارت نو با روسیه است که اعتبار آن در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، اما آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنند که این پیمان به طیف گسترده تری از سلاح های جدید تعمیم یافته  و همچنین چین به آن بپیوندد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала