اوباما همراهی با ترامپ را برای دموکراسی آمریکا خطرناک می داند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisاوباما حاضر است بطور علنی واکسن کرونا بزند
اوباما حاضر است بطور علنی واکسن کرونا بزند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، همراهی برخی جمهوری‌خواهان با ادعای تقلب انتخاباتی ترامپ را برای دموکراسی این کشور خطرناک دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، باراک اوباما که با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی بی اس نیوزمصاحبه می کرد که  قرار است روز یکشنبه پخش شود، اظهارداشت: به نظر می‌رسد آنچه که آنها را برمی‌انگیزاند تا حدی این است که رئیس جمهوری دوست ندارد ببازد و هرگز باخت را قبول نمی‌کند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادعای تقلب در انتخابات را بی اساس دانست و ادامه داد: من از این واقعیت بیشتر ناراحت هستم که سایر مقام‌های جمهوری‌خواه که آشکارا بهتر می‌دانند، برای دلخوشی او همراهی می‌کنند.

اوباما اضافه کرد: این یک گام دیگر در مشروعیت‌زدایی نه تنها از دولت بایدن بلکه به طور کلی از دموکراسی است و این یک مسیر خطرناک است.

ترامپ: به دلیل عملکرد ضعیف اوباما و بایدن نامزد ریاست جمهوری شدم  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: به دلیل عملکرد ضعیف اوباما و بایدن نامزد ریاست جمهوری شدم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان، نتایج انتخابات را تا این زمان که با پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات همراه بوده، نپذیرفته و بارها از تقلب گسترده در انتخابات سخن گفته است.

تاکنون تیم حقوقی وی چندین دادخواست به دادگاه‌های ایالتی ارسال کرده‌اند. در جورجیا بازشماری آرا به صورت دستی انجام می‌شود و پیش بینی شده است تا هفته آینده ادامه داشته باشد.

با این حال، دادستان‌های ایالتی همچون نوادا اعلام کرده‌اند هیچ مدرک و مستندی از تقلب ارائه نشده است و مقام‌های امنیتی انتخابات هم صحت آن را تایید کرده‌اند.

برخی از جمهوری‌خواهان پیروزی بایدن را تبریک گفته‌اند و برخی هم شکست در این انتخابات را به منزله شکست دائمی حزب خود در انتخابات آتی می‌دانند و به همین دلیل، با ادعای ترامپ همراه شده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала