انتقاد جمهوری آذربایجان از سفیر خود در روسیه

© Sputnik / Murad Orujov انتقاد آذربایجان از سفیر خود در روسیه
انتقاد آذربایجان از سفیر خود در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت که باکو اظهارات پولاد بلبل اوغلو سفیر خود در روسیه در مورد انهدام بالگرد روسی میل 24 در خاک ارمنستان را بیجا می داند.

به گزارش اسپوتنیک این دیپلمات آذربایجانی ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری روسیا سگودنیا ، گفته بود  که "در جنگ مانند جنگ: هر اتفاقی می تواند بیفتد."

خبرگزاری دولتی آذرتاج اظهارات حاجی اف را نقل کرده که گفت: "اظهار نظر سفیر جمهوری آذربایجان در فدراسیون روسیه در مورد این موضوع بیجا است. این نوع اتفاقات نمی تواند به روابط آذربایجان و روسیه آسیب برساند."

وی افزود که اظهارات بلبل اوغلو "در مورد وضعیت منطقه قره باغ آذربایجان بدون درک ماهیت مسئله قابل قبول نیست".

وی در پایان گفت: "روسای نمایندگی های دیپلماتیک آذربایجان در خارج از كشور و سایر مقامات باید از اظهارات خودسرانه كه با موضع رسمی این كشور و سیاستی كه الهام علی اف رئیس جمهور در پیش گرفته، خودداری كنند".

صلحبانان روسیه - اسپوتنیک ایران
ورود صلحبانان روسیه به استپاناکرت

پیش از این ، وزارت امور خارجه روسیه ضمن اظهار نظر در مورد سخنان پولاد بلبل اوغلو ، ابراز امیدواری کرد تضمین های رئیس جمهوری آذربایجان درباره تحقیقات در خصوص قضیه  سقوط بالگرد روسی و مجازات مسئولان این حادثه هرچه زودتر تحقق یابد. وزارت امور خارجه روسیه همچنین هشدار داد که اگر از اصل "در جنگ مانند جنگ" پیروی می شد پاسخ مسکو "خرد کننده" می بود.

یادآور می شود یک فروند بالگرد میل -24 روسیه 9 نوامبر در حریم  هوایی ارمنستان و در خارج از منطقه جنگ سرنگون شد. دو خدمه این بالگرد کشته و یک نفر ​​زخمی شد.

باکو اعتراف کرد که نیروهای آذربایجانی به طور تصادفی این بالگرد را سرنگون کردند  و از روسیه  عذرخواهی نموده و برای پرداخت غرامت ابراز آمادگی کرد.

دادستانی کل آذربایجان در این رابطه یک پرونده جنایی  براساس ماده "سهل انگاری در خدمت" تشکیل داده است.

پولاد بلبل‌اوغلو متولد ۴ فوریه ۱۹۴۵ میلادی، خواننده، بازیگر و آهنگساز آذری در دوران شوروی سابق است که سه  آهنگ او به عنوان آهنگ سال شوروی سابق برگزیده شد.

وی در سال ۱۹۹۰ وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان شد و اکنون سفیر این کشور در روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала