ورود صلحبانان روسیه به استپاناکرت

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر صلحبانان روسیه
صلحبانان روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 12 نوامبر در ساعت 17.00 گردان تیپ 15 تفنگ موتوری روسیه وارد مرکز قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روز 12 نوامبر در ساعت 17.00 گردان تیپ 15 تفنگ موتوری وارد استپاناکرت مرکز قره باغ شد.

وی در ادامه گفت:« امروز 12 نوامبر (پنجشنبه) واحدهای حافظ صلح روسیه در قره باغ مأموریت خود در رابطه با کنترل بر اجرای توافق امضا شده در باره آتش بس و قطع عملیات جنگی در اراضی قره باغ را آغاز کردند. آتش بس در امتداد تمام خط مرزی رعایت می شود.

لاوروف: هیچ حافظ صلح از ترکیه در قره باغ وجود نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
لاوروف: هیچگونه نیروی حافظ صلحی از ترکیه در قره باغ حضور نخواهد داشت

واحدهای حافظ صلح، گذرراه «لاچین» و جاده لاچین – ساوخوز لیسوگورسک را تحت کنترل خود قرار دادند. در آنجا 6 پاسگاه برقرار شده است».

واحدهای حافظ  صلح روسیه از پایگاه نظامی 102 روسیه که در خاک ارمنستان مستقر است و تیپ هوایی 31 مستقر در اولیانوفسک و واحد ویژه تیپ 45 نیروی هوابرد در «کوبینک» حومه مسکو تشکیل شده اند.

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ  خروج خود از ترکیب  آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست سه کشور روسیه ، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند ، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала