بنیانگذار جنبش سیاهپوستان آمریکا خواستار دیدار با بایدن است

© AP Photo / Lynne Sladkyبنیانگذار جنبش سیاهپوستان آمریکا خواستار دیدار با بایدن است
بنیانگذار جنبش سیاهپوستان آمریکا خواستار دیدار با بایدن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاتریشیا کالورز ، بنیانگذار جنبش Black Lives Matter (جان سیاه‌پوستان مهم است) خواستار دیدار با جو بایدن، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه خانم کالورز گفته می شود : "ما بدون حمایت سیاه پوستان با  نتیجه کاملاً متفاوت انتخابات روبرو می شدیم . به طور خلاصه ، سیاه پوستان در این انتخابات پیروز شدند. "

بنیانگذار جنبش Black Lives Matter اظهار داشت: "سیاه پوستان می خواهند حرفشان شنیده شند و خواستار اولویت داشتن برنامه خود هستند."

آغاز پرداخت غرامت به سیاهپوستان آمریکا به خاطر بردگی اجداد آنها  - اسپوتنیک ایران
آغاز پرداخت غرامت به سیاهپوستان آمریکا به خاطر بردگی اجداد آنها

کالورز همچنین گفت: "شما باید از راهنمایی های سازماندهندگان حرکت های سیاهپوستان که دهها سال است در بین مردم کار می کنند،  پیروی کنید. ما می خواهیم به طور فعال با تیم انتقالی شما همکاری کنیم. بیایید همکاری را  شروع کنیم! "

جان سیاه‌پوستان مهم است یا زندگی سیاهان مهم است (به انگلیسی: Black Lives Matter) یک جنبش اجتماعی بین‌المللی است که از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا آغاز شد و برای مقابله با خشونت و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان فعالیت می‌کند.  این جنبش به صورت منظم به سازماندهی اعتراضات مردمی به کشته شدن سیاه‌پوستان به دست نیروهای پلیس و نژادپرستی سازمان یافته در سیستم قضایی و پلیس آمریکا می‌پردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала