برکناری وزیر دفاع آمریکا

© AP Photo / Francisco Secoمارک اسپر رئیس پنتاگون
مارک اسپر رئیس پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک اسپر به خدمات خود در بازدارندگی روسیه، ایران و چین افتخار می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نامه ای که وزیر دفاع آمریکا خطاب به دونالد ترامپ نوشته است، مارک اسپر به خدمات خود در بازدارندگی روسیه، ایران و چین افتخار می‌کند.

در این نامه آمده است:«من افتخار می‌کنم که در سمت وزیر دفاع توانستم از عهده انجام این کارها بر آیم: تحکیم مواضع متحدان، دفاع از موازین و حقوق بین المللی، نمایش قاطعیت ایالات متحده در مقابله با رفتار  نامطلوب چین در منطقه هند و اقیانوس آرام، همکاری تنگاتنگ با ناتو در امور توسعه و تکامل آمادگی متحدان، بازدارندگی ماجراجویی روسیه، تارومار کردن موفق داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)».

استعفای وزیر دفاع آمریکا تکذیب شد - اسپوتنیک ایران
تغییر وابستگان نظامی پنتاگون در برخی کشورها

به عقیده اسپر وزارت دفاع قاطعانه در جهت بازدارندگی ایران فعالیت کرده است:«من با احترام به قانون اساسی به کشور خدمت می کنم. من تصمیم شما در خصوص برکناری من از این سمت را می پذیرم. من از این سمت کنار می روم ولی بخوبی می دانم که دستاوردهای ما طی یکسال و نیم گذشته برای دفاع از کشور و برای گسترش آمادگی نظامی، امکانات و حرفه‌ای بودن نیروهای متحده عالی بوده است».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مارک اسپر، را برکنار کرد و کریستوفر میلر، مدیر مرکز مبارزه با تروریسم آمریکا به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا انتخاب شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала