دستور بایدن جهت استفاده از ماسک در سراسر آمریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن
بایدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن، از تمامی مسئولان ایالتی در سراسر آمریکا خواهد خواست تا دستور العمل استفاده اجباری از ماسک را در ایالت های خود به اجرا بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « فاکس نیوز»، دمکرات جو بایدن که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، تصمیم گرفت استفاده اجباری از ماسک در سراسر کشور را اجرایی کند.

این سیاستمدار قصد دارد در روزهای آینده با مسئولان ایالتی و شهرداران شهرهای بزرگ از هر دو حزب تماس بگیرد تا آنها را متقاعد به اجرای دستور العمل استفاده اجباری از ماسک بکند. اگر فرمانداران این درخواست را رد کنند، او از شهرداران خواهد خواست رژیم استفاده از ماسک اجرایی شود، چراکه شهردارها در بسیاری از ایالت های آمریکا از ظرفیت بالاتری در نهادینه کردن دستورالعمل هایی این چنینی برخوردارند.

درخواست محمود عباس از بایدن: سفارت آمریکا را به تل آویو برگردانید - اسپوتنیک ایران
درخواست محمود عباس از بایدن: سفارت آمریکا را به تل آویو برگردانید

تاکنون تنها ۲۰ ایالت آمریکا ملزم به زدن ماسک در اماکن عمومی شده اند، اما بایدن خواستار آن است تا ایالت های بیشتری در آمریکا به الزام زدن ماسک روی آورند، استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ یکی از مناقشات اصلی بین بایدن و دونالد ترامپ درجریان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا بود.

ششم ماه نوامبر گزارش شد که در ایالات متحده برای اولین بار  بیش از 120 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا طی یک روز به ثبت رسید. بطور دقیق تعداد موارد ابتلا به کووید در روز 6 نوامبر 121888 نفر اعلام شد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا  مطابق با گزارش دانشگاه جانز هاپکینز 9 میلیون و 900 هزار نفر و فوتی ها 237 هزار نفر اعلام شده است.

بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هَریس نیز به عنوان نخستین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала