امیدواری ترکیه به رویکردهای جدید دولت جدید آمریکا

© AP Photo / Vadim Ghirdaامیدواری ترکیه به رویکردهای جدید دولت جدید آمریکا
امیدواری ترکیه به رویکردهای جدید دولت جدید آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنکارا معتقد است که دولت جدید واشنگتن باید همکاری با سازمان های تروریستی را متوقف کرده و از رویکردهای یکجانبه در سوریه، عراق، لیبی و مدیترانه شرقی امتناع نماید.

به گزارش اسپوتنیک روز یکشنبه معاون رئیس جمهور ترکیه فوأد اوکتای پس از آنکه جو بایدن درخصوص پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطلاع داد، در این باره صحبت کرد.

وی بیان داشت: « ما تلاش برای کودتا ( در ژوئیه ۲۰۱۶) را داشتیم و کسی که آنرا انجام داد در آمریکاست. هیچ چیز طبیعی تر از این نیست که درخواست استرداد وی را داشته باشیم و ما فشار خود را در این جهت افزایش می دهیم. ما امیدواریم که آمریکا از همکاری با سازمان های تروریستی دست برداشته و اولویت را به کار با دولت ها بدهد. آمرکا با سازمان های تروریستی در سوریه هم همکاری می کند.»

به گفته ی معاون رئیس جمهور، ترکیه و آمریکا مشکلات منطقه ای را تجربه می کنند. اوکتای افزود: « این امر به سوریه، عراق، لیبی، مدیترانه شرقی، اوضاع بین آذربایجان و ارمنستان، قبرس، ارتباطات ترک ها و یونایی ها مربوط می شود. تمام اینها مستقیما به ما مربوط است و ارتباط دولت جدید البته بر روی ما تاثیر گذار است. ما با دقت نظاره گر و منتظریم که آنها از رویکردهای یکجانبه دوری خواهند کرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала