ترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده اعلام کرد جوزف بایدن رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموكرات ، تا زمان پایان تحقیقات قضایی در دادگاه ها حق ندارد ادعای پیروزی خود در انتخابات را مطرح کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت : بایدن نباید "بطور غیر قانونی" ادعا کند که رئیس جمهور است . ارباب فعلی کاخ سفید همچنین گفت که او هم می تواند همین ادعا را مطرح کند و سپس افزود که روند قانونی برای رسیدگی به این موضوع تازه دارد  آغاز می شود.

​ترامپ ، طی سخنرانی خود در کاخ سفید در 5 نوامبر ، تهدید کرد که دادرسی درباره نتایج انتخابات می تواند در دادگاه عالی این کشور پایان یابد. ترامپ خاطرنشان کرد که به دلیل وجود بسیاری از شواهد حاکی از  تخلفات  در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دادخواست های زیادی به دادگاه تقدیم خواهد شد.

بایدن : 300 رای الکترال کسب خواهم کرد - اسپوتنیک ایران
بایدن : بیش از 300 رای الکترال به دست خواهم آورد

صحبت درمورد امکان توقف شمارش آرا در برخی از  ایالت توسط دیوان عالی امریکا  است که این می تواند به نفع یکی از نامزدها تمام شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه 3 نوامبر برگزار شد. نتایج رای گیری هنوز در همه ایالت ها جمع بندی نشده است. ترامپ چهارشنبه شب پیروزی خود را اعلام کرد و دموکرات ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور فعلی قصد دارد بازشماری مجدد را درخواست کند.

بر اساس محاسبات کانال های تلویزیونی بزرگ آمریکا ، جو بایدن ، نامزد دموکرات که  برای پیروزی نهایی فقط به کسب شش رای الکترال نیاز دارد ، پیشتاز است.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

معاون سابق رئیس جمهور روز جمعه در شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال و ایالت جورجیا با 16 رأی المترال نیز از ترامپ جلو زد.

ستاد  ترامپ با طرح شکایت در دادگاه جورجیا خواستار رعایت قانون شمارش و ذخیره آرا دریافتی از طریق پست توسط کمیسیون های انتخابات این ایالت شده است. دادگاه عالی آمریكا ، به دنبال تقاضای جمهوری خواهان ، تصمیم گرفت آن رای ها در ایالت  پنسیلوانیا كه پس از بسته شدن مراكز اخذ رأی در روز انتخابات دریافت شده ، جدا و به طور جداگانه شمرده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала