توضیحات کره شمالی درباره حادثه قتل یک مقام کره جنوبی

© Sputnik / Marc Bennetsتوضیحات کرده شمالی درباره حادثه قتل یک مقام کره جنوبی
توضیحات کرده شمالی  درباره حادثه قتل یک مقام کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی دلیل رخ دادن حادثه قتل یک مقام کره جنوبی در آبهای سرزمینی خود را کنترل ناکافی سئول بر شهروندان خود می داند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد : "به بیان صریح ، حادثه شرم آور اخیر در دریای زرد نتیجه کنترل ضعیف شهروندان این کشور توسط کره جنوبی در یک منطقه حساس و مشکل ساز بوده است ... بنابراین ، مقصر اصلی این حادثه طرف کره جنوبی است. این موضع غیر قابل تغییر ما است."

در مطلب منتشره از سوی خبرگزاری دولتی کره شمالی همچنین آمده است که پیونگ یانگ خواهان تکرار این رویدادهای  ناخوشایند نیست که طی آنها حوادث تصادفی منجر به وقع فاجعه در روابط شمال و جنوب شده است.

کیم جونگ اون رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره - اسپوتنیک ایران
واکنش‌های کاربران به عذرخواهی رهبر کره ‌شمالی +ویدئو، عکس

جسد سوخته دبیر 47 ساله سرویس کنترل ماهیگیری کره جنوبی  که نام وی اعلام نشد روز 24 سپتامبر امسال در نزدیکی آبهای سرزمینی کره شمالی پیدا شد. بر اساس گزارش های سرویس اطلاعاتی ارتش کره جنوبی ، این مرد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سپس جسدش آتش زده شد. دیرتر طرف کره شمالی مقصر این حادثه اعلام گردید.

کره شمالی نیز  تحقیقات خود را درباره این حادثه انجام داده  و به این نتیجه رسیده که نیروهای مستقر در مرز دریایی غربی با کره جنوبی واقعاً یک شهروند کره جنوبی را هدف گلوله قرار دادند. دبرتر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دلیل مرگ این  مقام کره جنوبی به تقصیر پیونگ یانگ عذرخواهی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала