واکنش ظریف به حادثه نیس فرانسه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امورخارجه ایران: افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر به همراه می‌آورد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن حمله تروریستی امروز در شهر نیس فرانسه تأکید کرد که افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر به همراه می‌آورد و نمی‌توان از طریق فتنه‌انگیزی به صلح دست یافت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران 29 اکتبر ( پنج‌شنبه شب) در پیامی توئیتری در واکنش به حادثه‌ای که امروز در کلیسایی در شهر نیس فرانسه رخ داد، تأکید کرد که افراط‌گرایی حاصلی جز افراط‌گرایی بیشتر ندارد

ظریف در این پیام توئیتری تصریح کرد: «ما حمله تروریستی امروز در نیس را به شدت محکوم ‌می‌کنیم. این دور باطل تشدیدی- نفرت‌پراکنی، تحریک و خشونت - باید با منطق و عقلانیت جایگزین شود. همگان باید بدانند که افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر به همراه می‌آورد و نمی‌توان از طریق تنش‌آفرینی‌های زننده به صلح دست یافت».

​روز 29 اکتبر، مهاجمی با چاقو در کلیسایی در شهر نیس دست‌کم سه نفر را کشت. کمی پس از حمله ماموران به محل رفته و مهاجم را دستگیر کردند. پلیس می‌گوید فرد مظنون یک مرد تونسی ۲۱ ساله است که ماه پیش با عبور از دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده بود.

یکی از قربانیان خادم کلیسا بوده است که مهاجم گلویش را برید. یکی از قربانیان هم زنی سالمند بوده که برای نیایش به کلیسا رفته بود و مهاجم او را سر برید.

کریستین استروسی، شهردار نیس، در جنوب فرانسه شواهد از «حمله تروریستی» حکایت دارد. مهاجم پیوسته «الله اکبر» می‌‎گفته است. مکرون در کلیسای نتردام گفت فرانسه به دلیل ارزش‌هایش مورد حمله قرار گرفته اما هرگز تسلیم ترور نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала