واشنگتن از افزایش احتمال تحریم ترکیه به خاطر خرید اس 400 سخن گفت

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن از افزایش احتمال تحریم ترکیه به خاطر خرید اس 400 سخن گفت
واشنگتن از افزایش احتمال تحریم ترکیه به خاطر خرید اس 400 سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی National Defense می نویسد ، کلارک کوپر ، دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور سیاسی اعلام کرده که خطر اعمال تحریم های آمریکا علیه ترکیه در در ارتباط با خرید سامانه های ضدهوایی روسی اس 400 رو به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، کلارک کوپر می گوید: "گفتگوی دائمی که با همکاران ترک خود داشتیم این بود که اس 400 ها ... با سیستم های عامل ایالات متحده سازگار نیستند. آنها با ناتو ناسازگار هستند. استفاده لز چنین سامانه ها یا سیستم هایی خطر تحریم ها و محدودیت های اضافی را بیشتر می کند."

به گفته کوپر ، دولت ایالات متحده "برای آنکارا روشن ساخت که آزمایش S-400 کاملاً غیرقابل قبول است."

ترکیه به آماده سازی اس-400 برای استقرار ادامه می‌دهد - اسپوتنیک ایران
ترکیه به آماده سازی اس-400 برای استقرار ادامه می‌دهد

تحویل سامانه های دفاع هوایی روسی اس 400 به آنکارا که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده شد ، از اواسط ژوئیه سال 2019 آغاز شد. واشنگتن با تهدید به تاخیر انداختن و یا حتی لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف 35 به ترکیه و همچنین وضع تحریم ها مطابق با CAATSA (قانون "مقابله با دشمنان آمریكا از طریق تحریم ها") خواستار لغو این معامله و خرید سامانه های پاتریوت آمریكایی در ازای آن شد. آنکارا از عقب نشینی امتناع ورزید و مذاکرات برای خرید تعداد بیشتری از سامانه های اس 400 را ادامه داد.

اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала