فرستاده ویژه ایران برای حل درگیری قره باغ عازم مسکو شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر فرستاده ویژه ایران برای حل درگیری قره باغ عازم مسکو شد
فرستاده ویژه ایران برای حل درگیری قره باغ عازم مسکو شد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران برای ارائه طرح ایران به منظور پایان دادن به بحران قره باغ از باکو به سمت مسکو حرکت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، عراقچی روز چهارشنبه در باکو به عنوان اولین مقصد سفر منطقه ای خود پنج دیدار مهم با رئیس جمهور، دستیار سیاسی رئیس جمهور، معاون نخست وزیر، وزیر امورخارجه و معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان داشت و در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، آخرین تحولات جنگ قره باغ و شهرهای اشغالی، وضعیت مرزهای دو کشور و ابتکار منطقه ای ایران برای حل و فصل نهایی بحران قره باغ بحث و گفتگو کرد. 

معاون سیاسی وزیر امورخارجه در ادامه سفر منطقه ای خود پس از باکو و مسکو، به ایروان و آنکارا خواهد رفت. 

فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران در خصوص این سفر گفت: این سفر در چارچوب یک سفر دوره ‌ای به آن دسته از کشور‌های منطقه که در پایان دادن به درگیری ‌های اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاثیرگذار هستند صورت می‌ گیرد و هدف اصلی سفر ارائه ابتکار پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این مخاصمه و رسیدن به صلح پایدار دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و به تبع آن منطقه است.

سیدعباس عراقچی پس از ورود به باکو، پایان‌ دادن به اشغال اراضی جمهوری آذربایجان، ترک مخاصمه و شروع گفتگو‌ها با کمک کشورهای تاثیرگذار، کمک کننده و تضمین کننده صلح را از عناصر مهم در طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره‌ باغ خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала