رییس جمهور ایران: بی احترامی به پیامبراسلام زیر پا گذاشتن اخلاق است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی خطاب به منتقدان از دولت ایران : بگذارید آن‌ها که تجربه دارند کار را پیش ببرند
روحانی خطاب به منتقدان از دولت ایران : بگذارید آن‌ها که تجربه دارند کار را پیش ببرند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران اعلام کرد توهین به پیامبر اسلام توهین به همه انبیا و ارزش‌های انسانی و زیر پا گذاشتن اخلاق بوده و خشونت را تشویق می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روحانی گفت : بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست. ضد ارزش بوده و تشویق به خشونت است. اینکه احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمان و غیرمسلمان را تحریک کنیم، هنر نیست. تعجب از کسانی است که ادعای هنر و دموکراسی دارند به نحوی ولو ناخواسته تشویق به خشونت می‌کنند.  

وی ادامه داد: کجای آزادی آمده است که آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است. آزادی زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که با احترام به همه ارزش‌ها توام شود. مگر می‌شود اخلاق و ارزش‌ها را کنار بگذاریم.  

روحانی با تاکید بر اینکه توهین به پیامبر (ص) توهین به همه مسلمانان، انبیا (ع) و ارزش‌های انسانی و زیر پا گذاشتن اخلاق است، خاطرنشان کرد: غرب اگر راست می‌گوید، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گویند که به دنبال آن هستند در جامعه امروز بشری صلح، صفا و برادری حاکم شود، از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند.  

اردوغان از ماکرون به خاطر صحبت درباره اسلام انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
اردوغان از ماکرون به خاطر صحبت درباره اسلام انتقاد کرد

به گفته رئیس‌ جمهور ایران ، تمامی مشکلاتی که ایجاد شده، تمامی کینه‌هایی که در دل به وجود آمد، به خاطر ظلم، آزار و مداخله نابجای غربی‌ها در امور مسلمانان است. در شرایط امروز دنیا آنها مسلمانان را تحت ستم قرار دهند که نمونه آشکار آن یمن است که مردم فقیر و گرفتار آنجا زیر بمب‌ها و هواپیماهای غربی‌هاست.

روحانی خاطرنشان کرد فحاشی و توهین کردن، سخن ناروا گفتن، کاریکاتور زشت کشیدن جزو اخلاق، دموکراسی و انسانیت نیست.

در ماه اکتبر ، موضوع انتشارمطالب  و کاریکاتورهای ضد اسلامی دوباره در کانون توجه قرار گرفت. عصر روز 16 اکتبر ، در شهر کنفلانز-سن-هونورین فرانسه ، یک به نام معلم ساموئل پاتی مورد حمله قرار گرفت. یک تروریست در نزدیکی مدرسه ای که این آموزگار در آن تاریخ و جغرافیا تدریس می کرد به وی حمله کرد. ساموئل پاتی در آغاز درس آزادی بیان ، کاریکاتورهای حضرت محمد را که توسط مجله شارلی ابدو منتشر شده بود ، به کودکان نشان داد. تروریست گلوی معلم فرانسوی را برید.

پس از این حادثه ، امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که مقامات فرانسه "مبارزه فعال علیه دنبال کنندگان ایدئولوژی رادیکال و انجمن هایی را که ایجاد کرده اند" آغاز خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала