جبهه گیری مشترک دو رقیب مهم "ایران و عربستان" در محکومیت مکرون

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جبهه گیری مشترک دو رقیب مهم "ایران و عربستان" در محکومیت مکرون
جبهه گیری مشترک دو رقیب مهم ایران و عربستان در محکومیت مکرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو رقیب بزرگ ایران و عربستان سعودی، که معمولاً اختلاف نظر دارند، اظهارات ضد اسلامی رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، اظهارات ضد اسلامی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، دو رقیب بزرگ ایران و عربستان سعودی را متحد می کند تا به محکومیت فزاینده رهبر فرانسه توسط مسلمانان بپیوندند.

اردوغان خطاب به مردم:  به هیچ وجه کالاهای فرانسوی نخرید
 - اسپوتنیک ایران
اردوغان خطاب به مردم: به هیچ وجه کالاهای فرانسوی نخرید

سرزنش های خشمگین به امانوئل مکرون همچنان از سرتاسر جهان اسلام می رسد. ایران و عربستان که معمولاً اختلاف نظر دارند، اظهارات رئیس جمهور فرانسه در مورد اسلام را محکوم کردند.

مکرون در پی قتل معلم فرانسوی ساموئل پاتی با اظهار نظرهای خود خشم مسلمانان را برانگیخت. این مرد به دلیل نشان دادن کاریکاتور پیامبر اسلام که در طی کلاس آزادی بیان به دانشجویان نشان داده بود، سر بریده شد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: پتی کشته شد زیرا اسلام گراها آینده ما را می خواهند؛ وی افزود: فرانسه "کاریکاتورهایش را رها نخواهد کرد".

روز سه شنبه وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: هرگونه تلاش برای پیوند دادن اسلام و تروریسم را رد می کند و این کاریکاتورهای "توهین آمیز" را محکوم می کند و اضافه می کند که هر عمل تروریستی، "هر کسی که مرتکب آن شده باشد" را محکوم می کند.

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد: ما همه اعمال و اقداماتی را که باعث ایجاد نفرت، خشونت و افراط گرایی می شوند و ارزش های همزیستی و احترام متقابل را در بین مردم جهان نقض می کنند، رد می کنیم.

روز سه شنبه، وزارت امور خارجه ایران، کاردار فرانسه را به دلیل اظهارات مکرون احضار کرد.

اوایل روز دوشنبه، این اظهارات توسط قوه مجریه و قوه قضائیه ایران محکوم شد، این در حالیست که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، آنها را "رژیم های استعماری" خواند و از ایجاد آتش افروزی، نفرت و آزار و اذیت مسلمانان انتقاد کرد.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این مورد انتقاد مقامات ارشد بسیاری از کشورهای مسلمان قرار گرفته بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، توانایی ذهنی مکرون را زیر سوال برد و خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد، احساسی که به طور گسترده در رسانه های اجتماعی در جهان اسلام به اشتراک گذاشته شد و قبلا توسط چندین سوپر مارکت نیز پشتیبانی شده است.

در میان این جنجال ها، عمران خان نخست وزیر پاکستان از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خواست تا "ممنوعیت اسلام هراسی" را همانطور که در رسانه های اجتماعی با زیر سوال بردن یا انتقاد از هولوکاست انجام می دهد، را وضع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала