فریدمن: کمک ریاض در عادی سازی روابط با اسرائیل قابل ستایش است

© AP Photo / Evan Vucciفریدمن: کمک ریاض در عادی سازی روابط با اسرائیل قابل ستایش است
فریدمن: کمک ریاض در عادی سازی روابط با اسرائیل قابل ستایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر آمریکا در اسرائیل، خبر از پیوستن قریب الوقوع عربستان سعودی به طرح سازش با اسرائیل داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل، امروز دوشنبه در گفتگو با یک روزنامه، از سهم بالای سعودی ها در مسئله عادی سازی با اسرائیل سخن گفت و از "اقدامات فوق العاده" و "گام های شگرف" سعودی ها در این راستا تقدیر کرد.

حزب الله لبنان: عادی سازی روابط با اسرائیل تاثیری بر اراده فلسطین نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
حزب الله: عادی سازی روابط با اسرائیل، تاثیری بر اراده فلسطین نخواهد داشت

سفیر آمریکا در اسرائیل در ادامه به همکاری امارات متحده عربی با آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر امارات متحده عربی در تنگه هرمز در مقابل ایران و تهدیدهایش قرار داشته باشد و ما یک متحد واقعاً قدرتمند و قابل اعتماد در این منطقه داشته باشیم، ایالات متحده ایمن تر شده و خطرات متوجه این کشور را کمتر می کند.

فریدمن افزود: آمریکا با نقش امارات مقابل ایران نیاز کمتری به خون سربازان و پول و بودجه خود خواهد داشت اما در عین حال منافع خود را حفظ می کند که این همخوان با سیاست های ایالات متحده آمریکاست.

وزرای خارجه بحرین و امارات با حضور در کاخ سفید و مشارکت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در ۱۵ سپتامبر توافق نامه عادی سازی با اسرائیل را امضا کردند.

ترامپ همچنین در ۲۳ اکتبر اعلام کرد که سودان نیز برای عادی سازی روابط با اسرائیل با این دو کشور توافق کرد هرچند رسانه های مختلف پذیرش این توافقنامه توسط سودان را تحت فشار عنوان کردند.

ترامپ پیش از این هم ادعا کرده بود که ۵ کشور دیگر نیز آماده اند به توافق با اسرائیل بپیوندند و تأکید کرد که عربستان به زودی و در وقت مناسب به صف کشورهای ملحق شده به عادی سازی خواهد پیوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала