غرب خشمگین از حضور نظامی روسیه در قطب

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در قطب شمال
روسیه در قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دای‌ولت به ارزیابی استراتژی روسیه در قطب پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آلمانی «دای ولت»، کشورهای غربی  از سیاست روسیه در رابطه با مسیرهای دریایی شمالگان به خشم آمده‌اند، اما هیچ کاری در این رابطه نمی‌توانند انجام بدهند.

نویسنده مقاله نامبرده، یادآور می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه مارس، استراتژی جدید تا سال 2035 را مورد تأیید قرار داد که بهره‌برداری فعالانه اقتصادی از این منطقه را درنظر دارد.

اولین یخ‌شکن جنگی «ایوان پاپانین» روسیه  - اسپوتنیک ایران
تحویل یخ‌شکن جنگی به نیروی دریایی روسیه

آیک نویسنده مقاله در ادامه نوشت:« افزون برآن، کرملین قصد دارد شمالگان را مسکونی کند و توجه زیادی به دفاع مرزهای خود در شمال مبذول می‌دارد که به دلیل گرم شدن اقلیم وسیع‌تر می‌شود. هر چند روسیه نمی‌تواند  نسبت به قطب شمال ادعای ارضی مطرح کند، اما می تواند از این فضا برای مانوردهی استفاده کند و هزینه عبور از مسیر دریایی شمالگان را طلب کند و در آینده فقط به کشتی‌های «ناوگان میهنی»اجازه عبور از این مسیر را بدهد که در کارخانه‌های کشتی‌سازی روسیه ساخته شده‌اند و تحت پرچم روسیه شناوری می‌کنند.

در غرب از این موضوع خشمگین هستند که هیچ کاری در این زمینه از دستشان برنمی‌آید. مسکو این مسیر تجاری را کنترل می‌کند و شرکت‌های کشتیرانی خارجی فقط باید این موضوع را قبول کنند که این مسیر در انحصار کرمیلن است، به ویژه با توجه به حضور نیروهای مسلح روسیه در این منطقه.

ناحیه اقتصادی روسیه  تا 200 کیلومتر شمالی‌تر از آبهای ارضی آن کشور امتداد یافته و بخش اعظم مسیر دریایی شمالی را پوشش می‌دهد».

مطابق با فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در سال 2018 به امضا رسید، حجم نقل و انتقال بار از طریق مسیر دریایی شمال تا سال 2024 باید به 50 میلیون تن در سال برسد. 21 ماه اکتبر یخ‌شکن بزرگ اتمی روسیه پروژه «22220- آرکتیکا»  به آب انداخته شد.  دو کشتی دیگر از این نوع طی سالهای 2022-2021  به بهره‌برداری خواهند رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала