دعوت به اعتصابات سراسری در بلاروس

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر دعوت به اعتصابات سراسری در بلاروس
دعوت به اعتصابات سراسری در بلاروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس به دلیل نرسیدگی به خواسته های معترضین از آغاز اعتصاب ملی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، در روز یکشنبه دوره "اولتیماتوم"، که قبلا توسط تیخانوفسکایا به مقامات بلاروس ارائه شده بود، پایان می‌یابد. تا این تاریخ تیخانوفسکایا هشدار داده بود که در صورت عدم رسیدگی به خواسته های مخالفان و معترضین به انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، همه شرکت ها اعتصاب خواهند کرد.

تحریم آمریکا علیه مقامات بلاروس - اسپوتنیک ایران
تحریم آمریکا علیه مقامات بلاروس

خواسته های معترضین شامل استعفای الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور کنونی بلاورس، آزادی همه زندانیان سیاسی و پایان خشونت های خیابانی علیه معترضان می‌باشد.

در پبام تگرامی سوتلانا تیخانوفسکایا آمده است: "این رژیم بار دیگر به بلاروس ‌ها نشان داد که آماده گفتن حقایق و پاسخ گویی و رسیدگی به خواسته های مردم نیست. این رژیم قدرت خود را از دست می‌دهد. بنابر این فردا 26 اکتبر، اعتصاب سراسری آغاز خواهد شد".

در روز یک شنبه، شاهدان عینی در شبکه های اجتماعی و رسانه های می گویند که در برابر معترضان نارجک های بی حس کننده، گلوگه های پلاستیکی استفاده شده است.

ناآرامی‌ها در بلاروس در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور 9 آگست برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.
اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرد معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала