آزمایش‌ انسانی واکسن کرونای ایرانی از اواسط آبان آغاز می‌ گردد

© Photo / Tasnimآزمایش‌ انسانی واکسن کرونای ایرانی از اواسط آبان آغاز می‌ گردد
آزمایش‌ انسانی واکسن کرونای ایرانی از اواسط آبان آغاز می‌  گردد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران گفت: آزمایش‌ها و مدل‌های حیوانی ساخت واکسن در ایران طی شده و از اواسط آبان مراحل آزمایش‌های بالینی و انسانی واکسن آغاز می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، اقای سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اظهار کرد: خوشبختانه آزمایش‌ها و مدل‌های حیوانی ساخت واکسن در ایران طی شده و از اواسط آبان قرار است مراحل آزمایش‌های بالینی و انسانی واکسن آغاز شود.

ادعای واشنگتن: روسیه ، چین و ایران تلاش می کنند آمریکا واکسن کرونا نسازد - اسپوتنیک ایران
واشنگتن: روسیه ، چین و ایران تلاش می کنند آمریکا واکسن کرونا نسازد

فکر می‌کنم که اگر بیماری و واکسن آن دچار تغییرات بنیادین علمی به دلیل دگرگونی نوع ویروس و مشکلات ناشی از این دگرگونی نشود، در مورد ساخت واکسن، شیوه های خیلی درستی را رفته‌ایم و به سازمان جهانی بهداشت نیز اخیرا اعلام کرده‌ایم و امیدوارم که در آینده نزدیک خبرهای خوش‌تری برای ملت ایران داشته باشیم. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سال گذشته با  شیوع آنفلوآنزای H1N1 و کرونا، حتی یک مورد نسخه دارویی در دست مردم نماند و یکی از سال‌های طلایی ما بود. امسال هم با گرفتاری کرونا روبرو هستیم که این بیماری فقط به داروی ضد ویروس نیاز ندارد، بلکه بیمارانی که در وضعیت نامناسب قرار دارند، باید ده ها داروی ضد ویروس دیگر هم به آنها داده شود. 

وزیر بهداشت ایران تاکید کرد: هیچ کجای دنیا در تاریخ اپیدمی‌ها، با خواهش و تمنا با درصد قلیل قانون شکنان، برخورد نمی کند. این ضعف بزرگ ما در مدیریت کرونا در کشور است. در اتوبوس ها، هواپیماها، ایستگاه‌ها اتوبوس، داخل و بیرون از شهر باید با تخلفات برخورد محکم کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала