اولین پاسخ رسمی سودان به ارتباط حذف از لیست تروریسم و ایجاد روابط با اسرائیل

© Photoعمر قمرالدین ​​وزیر امور خارجه سودان
عمر قمرالدین ​​وزیر امور خارجه سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه سودان تأکید کرد که حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم با پرونده دیگری (اشاره به ایجاد روابط با اسرائیل) ارتباط ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، عمر قمرالدین ​​وزیر امور خارجه سودان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت سودان در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط بین حذف نام سودان از لیست تروریسم و ​​ایجاد روابط با اسرائیل، با صدای بلند  گفت: حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم به پرونده دیگری ارتباط ندارد.

بایدن تغییر سیاست های آمریکا نسبت به عربستان را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
مهلت 24 ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

کانال اسرائیلی "i24" اعلام داشت، که سودان پس از مهلت ۲۴ ساعته آمریکایی های برای خارطوم برای تصمیم گیری در مورد رد یا قبول عادی سازی با تل آویو، با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است. این کانال اسرائیلی به نقل از یک منبع نزدیک به حاکمیت سودان اظهار داشت، که شورای حاکمیت طی جلسه ای که چهارشنبه گذشته برگزار شد، لایحه عادی سازی روابط را تصویب کرد.

نشان می دهد که در جلسه ای که با تصویب لایحه برقراری روابط با اسرائیل به پایان رسید بحث سختی انجام شد و هیچ بیانیه رسمی از طرف دولت سودان در این زمینه صادر نشده است.

پیش از این، رسانه های عربی گزارش داده بودند: ایالات متحده ۲۴ ساعت به سودان فرصت داده تا پاسخی در مورد حذف نام خود از لیست کشورهای حامی تروریسم و ​​عادی سازی روابط با اسرائیل ارائه دهد، در زمانی که دولت سودان بین طرفداران و مخالفان عادی سازی روابط با اسرائیل تقسیم شده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، عصر دیروز در توییتی در توئیتر اعلام کرد که به محض پرداخت غرامت مالی به ارزش ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان اقدامات تروریستی، سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج می کند.

بلافاصله پس از توییت ترامپ، عبدالله حمدوک رئیس دولت انتقالی، با تمجید از این اعلامیه، در توئیتی گفت: بسیار متشکرم از رئیس جمهور ترامپ برای آرزوی او برای لغو نام سودان به عنوان حامی دولت تروریسم، طبقه بندی که سودان را به طور جدی تحت تأثیر قرار می دهد، وی در ادامه افزود: ما بسیار منتظر اطلاع رسانی رسمی از سوی كنگره هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала