امضای توافق های مربوط به پروازهای هوایی، علوم و سرمایه گذاری بین اسرئیل و امارات

© REUTERS / Tom Brennerامضای توافق اعراب و اسرائیل
امضای توافق اعراب و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان اسرائیل و امارات متحده عربی در فرودگاه بن گورین نزدیک تل آویو توافق مربوط به پروازهای هوایی و رژیم بدون ویزا، دفاع از سرمایه گذاری و همکاری در زمینه علم و فناوری امضاء کردند.

به گزارش اسپوتنیک این مراسم توسط تلویزیون ملی اسرائیل به صورت زنده پخش شد.

امضای این اسناد با حضور نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، وزیر دارایی آمریکا استیون منوچین و وزیر دارایی امارات عبید بن حمید الطائر صورت گرفت.

شبکه «آی ۲۴» خاطر نشان می کند که امارات متحده عربی اولین کشور عربی خواهد بود که شهروندان اسرائیل بدون ویزا می توانند به آنجا سفر کنند. توافق مربوط به پرواز های هوایی با در نظر گرفتن ۲۸ پرواز مرتب در هفته از فرودگاه بن گوریون به امارات و تعداد نامحدود پروازهای چارتر از فرودگاه رمان در جنوب اسرائیل به ابوظبی و دوبی خواهد بود.

شبکه «کان» خاطر نشان می کند که در جریان مذاکرات روز سه شنبه طرف آمریکایی در خصوص ساخت بنیاد « توافق ابراهیم» ( آمریکایی ها سند مربوط به عادی سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین را اینطور می نامند)  به میزان ۳ میلیارد دلار با ستاد کل در اورشلیم خبر داد.

نتانیاهو در دیدار با اولین هیات رسمی از امارات گفت: «امروز ما تاریخی را ساختیم که برای نسل های آینده ما باقی می ماند.» وی از آمریکا برای حمایت و همکاری در پیشرفت توافق مربوط به عادی سازی روابط اسرائیل با امارات تشکر کرد. نتانیاهو خطاب به مهمانانش از امارات افزود: « به خاطر محدودیت هایی به وجود آمده برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا من نمی توانم اینبار به شما کشور زیبایمان را نشان دهم برای همین اکنون از شما دعوت می کنم که یکبار دیگر وقتی از این اپیدمی خلاص شدیم به اسرائیل بیایید.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала