وزیر دفاع ایران: تفاهم نامه های نظامی با روسیه و چین پس از پایان تحریم ها داریم

© Photo / IRNAامیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیب امیر حاتمی بیان داشت که پایان تحریم های تسلیحاتی، فرصتی برای ایران است تا نیازهای تسلیحاتی اش را وارد کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره خاطر نشان کرد: عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل تهدید مستقیم برای امنیت منطقه خلیج فارس است. هر نوع تهدیدی که از این منطقه علیه ما ایجاد شود با پاسخ روشن و مستقیم روبرو خواهد شد. 
سرتیپ امیر حاتمی گفت: مذاکره‌ای با آمریکا درباره سامانه‌های موشکی ما صورت نخواهد گرفت و هیچ کسی حق ندارد از ما چنین چیزی بخواهد.
وی افزود: پایان تحریم‌های تسلیحاتی، فرصتی برای ایران است تا نیاز‌های تسلیحاتی اش را وارد و نیز سلاح به دیگر کشور‌ها صادر کند.

کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد
 - اسپوتنیک ایران
کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد

حاتمی اطلاع داد: تفاهم‌های نظامی با روسیه و چین درباره مرحله پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی داریم. توافق‌های مهمی با روسیه با هدف توسعه سامانه‌های نیروی هوایی خود داریم. ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم مسابقه تسلیحاتی به راه بیفتد که منطقه را به بشکه باروت تبدیل کند. برای امضای قرارداد‌های نظامی و امنیتی با کشور‌های خلیج فارس درباره ثبات منطقه آمادگی داریم.
وی در ادامه گفت: به طور رسمی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره امنیت مناطق مرزی مان هشدار دادیم. ما مرز‌ها و خاک خود را بر روی انتقال سلاح از روسیه به ارمنستان باز نکرده ایم و این حرف‌ها فقط اتهام است. از ترکیه به عنوان یک کشور مهم و دوست در منطقه انتظار داریم تا به حل بحران قره باغ به صورت دیپلماتیک کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала