وزیر دفاع ایران: قطعاً فروش تسلیحات ایران بیشتر از خریدهایش خواهد بود

© Photo / IRNA وزیر دفاع ایران: قطعاً فروش تسلیحات ایران بیشتر از خریدهایش خواهد بود
 وزیر دفاع ایران:  قطعاً فروش تسلیحات ایران بیشتر از خریدهایش خواهد بود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیر حاتمی وزیر دفاع ایران با توجه به عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام نمود که قطعاً فروش تسلیحات مان بیشتر از خریدهایمان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر حاتمی درباره پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران به بررسی ابعاد پایان این تحریم ها صحبت می کند.

واکنش آمریکا به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت:  ما در این سال ها به توانمندی هایی رسیده ایم که ظرفیت عظیمی برای ما ایجاد کرده که قابل عرضه به دنیاست و خیلی از کشورهایی که مورد دشمنی آمریکا هستند اما حق دفاع مشروع از خود را دارند نیازمند هستند و حتماً آن چرا که به دست آورده ایم با اصولی که در جمهوری اسلامی ایران به آن معتقدیم عرضه می کنیم.
امیر حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود حفظ همه محرمانگی ها اما آیا برنامه ای برای خرید و فروش سلاح داریم؟ گفت: همه زمینه ها فراهم است و ما هم برنامه داریم.
وی افزود: از حدود یکسال قبل که آمریکایی ها تلاش کردند و به نتیجه نرسیدند فرصت هایی داشتیم و بسیاری از کشورها به ما مراجعه کردند و ما هم با برخی از آنها مذاکره داشتیم و زمینه برای تبادلات هم برای فروش و هم خرید تسلیحات فراهم است اما فروش، گسترده تر خواهد بود.
امیر حاتمی افزود: البته این تحریم ها درباره هفت قلم عمده تسلیحات نظامی بود و ما در بقیه موارد آزاد بودیم و در این سال ها هم خرید و هم فروش داشتیم. وی در ادامه افزود که قطعاً فروش تسلیحات مان بیشتر از خریدهایمان خواهد بود.
وی گفت: سلسله شکست های آمریکا با این اتفاقی که در شورای امنیت واقع شد در حال کامل شدن است.

لازم به ذکر است که نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد بامداد امروز یکشنبه رسما از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ خبر داد و گفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع از جمله در حوزه تجارت اسلحه انجام می‌دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала