پایان تحریم تسلیحاتی ایران همکاری بین مسکو و تهران در بخش نظامی را تسهیل می کند

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Iranپایان تحریم تسلیحاتی ایران همکاری بین مسکو و تهران در زمینه نظامی را تسهیل می کند
پایان تحریم تسلیحاتی ایران همکاری بین مسکو و تهران در زمینه نظامی را تسهیل می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 سفیر روسیه در تهران: منقضی شدن محدودیت های همکاری نظامی-فنی با ایران، تعامل بین دو کشور را در این زمینه تسهیل می کند و روسیه از تحریم های ثانویه برای چنین همکاری نمی ترسد.

به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران گفت: به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در تاریخ 18 اکتبر، بدون شک موجب تسهیل تعامل ما با تهران در این زمینه خواهد شد. چشم اندازهای مشخصی در حال شکل گیری در این راستا هستند. 

قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است - اسپوتنیک ایران
قالیباف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک شکست جدی برای ایالات متحده است

جاگاریان ادامه داد: معلوم نیست که چرا این موضوع در مطبوعات و جمع های عمومی و سیاسی برخی کشورها تحرکاتی ایجاد می کند. از دیدگاه ما، هیچ اتفاقی خارق العاده ای نخواهد افتاد. در عین حال باید تاکید شود که روسیه همواره به شکل جدی به هنجارهای قوانین بین المللی عمل کرده و سرسختانه بر تعهداتش پایبند است. درباره تحریم های ثانویه هم چنین است. روسیه قدرتی بزرگ است و واشنگتن نخواهد توانست ما را با این تهدیدها بترساند. 

سفیر مسکو در تهران در پاسخ به این که آیا ایران از فرصت لغو این تحریم برای قوی تر کردن جایگاهش و شدت بخشیدن مقابله با رقبای منطقه ای استفاده خواهد کرد، توضیح داد: ایران با عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس روابط به شدت سختی دارد. تا حد زیادی، این تنش به خاطر حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه و خط مشی همیشگی واشنگتن برای تزریق تسلیحات به برخی کشورهای خاورمیانه است. 

او افزود: این واقعیت، همراه با فعالیت پایگاه های نظامی متعدد آمریکا در این بخش از جهان و رویکرد خصمانه واشنگتن در برابر حکومت ایران که به وضوح بیان شده است، باعث ایجاد نگرانی های جدی در تهران می شود. ایران مانند هر کشور مستقل دیگری در چنین شرایطی کاملا حق دارد توان دفاعی نیروهای نظامی اش را بالا ببرد. 

جاگاریان همچنین بیان کرد: روسیه چند بار طرح های صلحی با هدف عادی کردن شرایط و ایجاد گفتمانی سازنده میان طرف های منطقه پیشنهاد کرده است. از دیدگاه ما، حسن نیت کشورهای منطقه همراه با کمک موثر و مثبت قدرت های جهانی، دست یافتن به پیش رفتی چشم گیر در روند ایجاد ثبات در این منطقه بی ثبات جهان را ممکن می سازد. روسیه در مدت ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در این اکتبر، قصد دارد هر تلاشی در این زمینه انجام دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала