نگرانی اسرائیل از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران

© Photo / The Ministry of Defence of the Islamic Republic of Iranنگرانی اسرائیل از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران
نگرانی اسرائیل از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اسرائیل نگران ارسال تسلیحات استراتژیکی کیفیت بالا به ایران پس از لغو تحریم های تسلیحاتی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کرن کوئن گات مسئول موقت امور اسرائیل در روسیه بیان داشت: لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد از ایران، به جاه طلبی های جنگ طلبانه تهران مشروعیت می بخشد.

وی بیان داشت: « اسرائیل لغو تحریم را به عنوان گامی می بیند که جاه طلبی جنگ طلبانه ایران را مشروعیت بخشیده و انگیزه ای برای او در زمینه ادامه مسلح کردن سازمان های تروریستی در منطقه می شود.»

وی تاکید کرد که ایران قابلیت های خود را در زمینه نظامی گسترش می دهد و بر روی افزایش پتانسیل هسته ای کار می کند، موشک های بالدار و بالستیکی را مدرن کرده و با اقدامات خود تهدیدی برای اسرائیل و سایر دولت های خاور میانه می سازد.»

کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد
 - اسپوتنیک ایران
کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد

به گفته ی این دیپلمات اسرائیلی، لغو تحریم ها اولا برای ایران امکانات جدیدی به منظور صادرات اسلحه فراهم می کند. وی تاکید کرد:‌« ایران از سازمان های تروریستی در منطقه حمایت می کند : حوثی ها در یمن، شبه نظامیان شیعه در عراق و شبه نظامیان فلسطینی. علاوه بر این ایران ارسال اسلحه مدرن و موشک به حزب الله لبنان را ادامه می دهد. ایران از این سازمان در پروژه ساخت موشک کیفیت بالا برای مقابله با اسرائیل کمک می کند.»

علاوه بر این لغو تحریم ها درها را برای ارسال تسلیحات استراتژیک کیفیت بالا به ایران، خرید جنگنده های مدرن و سامانه ضد هوایی و همچنین مدرن سازی مجموعه موشکی می گشاید.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر موشک های « زمین به زمین» با برد ۲۰۰۰ کیلومتر، موشک های بالدار و پهپاد دارد و آزمایش موشک های بالستیکی و پرتاب ماهواره نظامی را انجام می دهد.

کوئن گات افزود: « ایران تمامی این اقدامات را در شرایط تحریم انجام داد و می توان فقط حدس زد که بعد از لغو تحریم ها چه کارها که نخواهد کرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала