روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه با قضیه ناوالنی پاسخ متناسب می دهد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه با قضیه ناوالنی پاسخ متناسب می دهد
روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه با قضیه ناوالنی پاسخ متناسب  می دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر چیژوف ، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا ، به خبرنگاران روس اعلام کرد مسکو به تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه با آنچه برای الکسی ناوالنی، شخصیت مخالف حکومت روسیه اتفاق افتاده ، پاسخ داده و تدابیر جوابیه متناسبی را علیه بروکسل اتخاذ خواهد کرد.

چیژوف گفت: "بدون شک اقدامات تلافی جویانه ای متناسب انجام خواهد شد. از آنجا که تحریم ها (اتحادیه اروپا) علیه اشخاص است ، واضح است که پاسخ آنها نیز علیه اشخاص خواهد بود."

نماینده دائم فدراسیون روسیه افزود: "منطقی است که معتقد باشیم اقدامات تلافی جویانه ممکن است بر روابط دو جانبه مسکو با برلین و پاریس تأثیر بگذارد  زیرا هیچ کس پنهان نمی کند که آنها در ورای این اقدامات بوده اند."

وی اظهار داشت از آنجا که این روند بطور مشخص چنین آغازگرانی داشته ، همه چیز خیلی سریع پیش رفت. چیژوف گفت: "اگر صحبت بر سر  اعضای دیگر اتحادیه اروپا بود ، این روند می تواند مدت کاملاً متفاوتی طول بکشد."

اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر اعمال تحریم ‌هایی علیه روسیه را اعلام کرد. به موجب این تصمیم شش نفر از مقام ‌های ارشد دستگاه امنیتی روسیه حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب‌ های بانکی آنها مسدود می ‌شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران
واکنش کرملین به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

آندری یارین رئیس بخش سیاست داخلی دفتر رئیس جمهور ، سرگئی کرینکو معاون اول  دفتر رئيس جمهور،الکساندر بورتنیکوف مدیر سازمان امنیت فدرال و سرگئی منیایلو نماینده رئیس جمهور روسیه در سیبری از جمله مقامات تحریم شده روسیه هستند.

الکسی ناوالنی ، شخصیت مخالف حکومت روسیه در تاریخ ۲۰ آگوست هنگامی که از شهر تُمسک به مسکو پرواز داشت، در داخل هواپیما حالش خراب شد و در شهر اُمسک روسیه بستری گردید. پس از انجام معاینات پزشکی، پزشکان شهر اُمسک دلیل این حالت ناوالنی را نقص سیستم سوخت و ساز (بیماری متابولیک) ودر نتیجه کاهش شدید میزان قند در خون وی ، اعلام کردند.

به گفته پزشکان اُمسک، در خون و ادرار ناوالنی مواد سمی پیدا نشده است.

پس از سپری ‌شدن دو روز، ناوالنی را در حالت وخیم با هواپیما به کلینیک شاریته در برلین انتقال دادند.

کلینیک شاریته در تاریخ ۲۳ سپتامبر اعلام کرد که ناوالنی از بستری مرخص شده و وضعیت سلامتی وی رضایت بخش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала