دیپلمات ایرانی از بازتاب میلیونی سفر ظریف در افکار عمومی چین سخن گفت

© AP Photo / Hadi Mizbanدیپلمات ایرانی از باز تاب میلیونی سفر ظریف در افکار عمومی چین سخن گفت
دیپلمات ایرانی از باز تاب میلیونی سفر ظریف در افکار عمومی چین سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن‌ سفر محمد جواد ظریف به چین را داداری بازتاب میلیونی در افکار عمومی چین و شتاب دهنده به موقع در مشارکت جامع راهبردی دو کشور عنوان کرد.

به گزارش  اسپوتنیک، محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن‌ در توییتی نوشت: ‏اولین سفر دکتر ظریف به ‎چین بعد از  کرونا را باید شتاب دهنده به موقع در مشارکت جامع راهبردی دانست که بازتاب میلیونی در افکار عمومی چین داشته است. به رغم بعضی تحلیل‌ها 9 اکتبر نه روزغافلگیری بود و نه دستور کار جدیدی مطرح بود. ره افسانه زدن در روابط ایران و چین اخیرا زیاد شده است.

​یادآور می شود وزیر امور خارجه ایران که هشت روز قبل  به منظور گفت‌وگو با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در رأس هیأتی وارد استان یون نان  این کشور شد، رایزنی و گفت‌وگوی رو در رو با همتای چینی خود را پربار خواند.

ظریف در توئیتی به زبان چینی نوشت: گفت‌وگوهای رو در رو و پرباری با همتای چینی داشتم. گفت‌وگوهای حضوری دو طرف در شرایط ویژه کنونی را حد کافی نشانگر آن است که دو طرف برای روابط بین دو کشور اهمیت زیادی قائل هستند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ما در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله تقویت روابط دوجانبه، پیشبرد نقشه همکاری ۲۵ ساله، حفاظت از توافق هسته‌ای (برجام) و مخالفت با یکجانبه گرایی اجماع نظر دارند. با توجه به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۲۰۲۱ به عنوان فرصت جدید، معتقدم مفهوم مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور در آینده غنی‌تر خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала