"دستاوردهای" سیاست خارجی ترامپ از دیدگاه بایدن

© REUTERS / Brian Snyder"دستاوردهای" سیاست خارجی ترامپ از دیدگاه بایدن
دستاوردهای سیاست خارجی ترامپ از دیدگاه بایدن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی و رقیب خود را به دنبال کردن یک سیاست خارجی شکست خورده متهم کرده و اظهار داشت ایالات متحده اکنون منزوی تر و در معرض خطر بیشتراز گذشته است.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن در دیدار یک ساعت و نیم با رای دهندگان در شبکه تلویزیونی  ABC گفت: "ما اکنون بیش از هر زمان دیگری در صحنه جهانی منزوی هستیم."

به گفته وی ، طی دوران ریاست جمهوری ترامپ ، "ایران اکنون بیش از هر زمان دیگر به سلاح هسته ای نزدیک است ، کره شمالی اکنون بمب و موشک بیشتری دارد ، متحدان ما در ناتو در حال حاضر صریحاً می گویند که در خاور دور و ما همچنین در بخش غربی اقیانوس آرام منزوی هستیم. " وی تأکید کرد: "من می گویم که ما اکنون از امنیت کمتری برخوردار هستیم."

معاون بایدن: امنیت آمریکا به دلیل موضع گیری ترامپ نسبت به برجام کمتر شد  - اسپوتنیک ایران
معاون بایدن: امنیت آمریکا به دلیل موضع گیری ترامپ علیه برجام کمتر شد

بایدن ترامپ را به خاطر دستاوردهای وی در خاورمیانه در رابطه با عادی سازی روابط عرب با اسرائیل ستود ، اما خاطرنشان کرد که " در دنیا دیگر به ما اعتماد ندارند."

نامزد دموکرات ها به یک نظرسنجی اخیر از افکار عمومی اشاره کرد که در آن ، به گفته وی ، رئیس جمهور آمریکا از رهبران روسیه و چین عقب افتاد.

بایدن با بیان اینکه ترامپ آمریكا را عقب كشیده است ، گفت: "وقتی از 17 قدرت اصلی جهان سوال شد كه به چه كسی بیشتر اعتماد دارند ، چه كسی بهترین رهبر است ، <...> رئیس جمهور ازولادیمیر پوتین و شی جین پینگ عقب ماند و افزود ترامپ آمریکا را  از تعدادی از سازمان های بین المللی یا معاهدات مهم خارج کرده است. بایدن گفت: "من می گویم نه ، هیچ برنامه ای در زمینه سیاست خارجی وجود ندارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала