پاشینیان: "خط قرمز" برای ارمنستان حق تعیین سرنوشت قره باغ است

© Photo / Facebook / Screenshot / نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: خط قرمز برای ارمنستان حق تعیین سرنوشت قره باغ است، ایروان نمی تواند این امر را رد کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: چنین ویژگی وجود دارد و این ویژگی حق تعیین سرنوشت مردم قره باغ است و در همه حال، ارمنستان همیشه برای چنین مصالحه ای آماده بوده است و مشهورترین طرح ابتکار کازان است، زمانی که ارمنستان برای یک مصالحه مشخص آماده بود.

علي اف: باکو تحت هیچ شرایطی با استقلال قره باغ موافقت نخواهد کرد  - اسپوتنیک ایران
علي اف: باکو تحت هیچ شرایطی با استقلال قره باغ موافقت نخواهد کرد

اما آذربایجان از امضای این توافق نامه ها امتناع ورزید، زیرا آذربایجان حق تعیین سرنوشت ارمنیان قره باغ را نمی خواست و نمی خواهد.

پاشینیان در مصاحبه موازی با اسپوتنیک از رهبران آذربایجان و ارمنستان، که آنها روز پنجشنبه به دیمیتری کیسلف، مدیر عمومی آژانس خبری بین‌المللی "راسیا سیگودنیا" دادند، گفت: "حق تعیین سرنوشت قره باغ برای ما خط قرمز است که ما نمی توانیم پا را فراتر بگذاریم".

جنگ در خط تماس در قره باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه انداختن خصومت متهم می کنند، در قره باغ آنها از بمباران توپخانه ای شهرک های مسالمت آمیز جمهوری خودخوانده از جمله پایتخت آن استپاناکرت خبر می دهند.

ارمنستان با ادعا اینکه آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند، حکومت نظامی و برای اولین بار بسیج عمومی اعلام کرد. بسیج نسبی در آذربایجان و در بعضی مناطق حکومت نظامی وضع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала