رایزنی های سه جانبه وزیران خارجه ارمنستان ، آذربایجان و روسیه درباره مسئله قره باغ

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر رایزنی های سه جانبه وزیران خارجه ارمنستان ، آذربایجان و روسیه درباره مسئله قره باغ
رایزنی های سه جانبه وزیران خارجه ارمنستان ، آذربایجان و روسیه درباره مسئله قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد امروز رایزنی های سه جانبه وزیران خارجه ارمنستان ، آذربایجان و روسیه درباره مسئله قره باغ انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک این مطلب را سخنگوی ماریا زاخاروا،  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد امروز رایزنی ها بین باکو و ایروان برگزار شود ، پاسخ داد: "بله".

پیش از این ، زاخارووا به خبرنگاران گفت که باکو و ایروان مشارکت خود را در رایزنی ها در مسکو تأیید کردند و  آماده سازی فعال این نشست جریان دارد

وی بعداً افزود كه این نشست "در سطح وزرای خارجه" خواهد بود.

پوتین   - اسپوتنیک ایران
فراخوان پوتین به پایان درگیری در قره‌باغ

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала