اندوه ایرانیان با شنیدن خبر درگذشت استاد شجریان

© Flickr / Masih Azarakhshاندوه ایرانیان با شنیدن خبر درگذشت استاد شجریان
اندوه ایرانیان با شنیدن خبر درگذشت استاد شجریان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی و مقامات ایرانی در شبکه های اجتماعی نسبت به درگذشت استاد شجریان در بیمارستان جم در تاریخ 17 مهر تسلیت گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا شجریان استاد آواز ایران، دقایقی پیش در ۱۷ مهر ۱۳۹۹ در بیمارستان جم تهران دار فانی را وداع گفت. استاد محمدرضا شجریان پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری سخت، امروز پنجشنبه ۱۷ مهر در بیمارستان جم شهر تهران درگذشت. استاد محمد رضا شجریان آخرین بار در ۱۴ مهر به علت وجود شرایط نامناسب جسمی بار دیگر در بخش آی سی یو بیمارستان جم بستری شده بود.

با شنیدن خبر درگذشت استاد شجریان، کاربران شبکه های اجتماعی در ایران و مقامات با پیام هایی درگذشت پدر اواز ایران را تسلیت گفتند.

در این راستا کاربری به نام یه وکیل می نویسد: همایون شجریان متواضعانه نوشته خاک پای مردم ایران به دیار معشوق پرواز کرد و آدم روش نمیشه لایک کنه. خاک پا چیه، تاج سر ما بود، صدای ما بود.

وزیر ارتباطات ایران در این خصوص نوشت: مرغ سحر پرواز کرد.

کاربر دیگر ایرانی با شنیدن خبر درگذشت استاد شجریان نوشت: شجریان با مهر آمد و مهر رفت، ربنا!! دلبر رفت و دلشدگان را خبر نکرد, ای آفتاب آهسته نه پا در حریم یار من ترسم صدای پای تو خواب است و بیدارش کند، برسان باده که غم روی نمود ای ساقی، یارم به یک لا پیرهن خوابیده زیر نسترن. مرغ سحر ناله سر کن!!

کاربری به نام ماضی می نویسد که صدای شجریان صدای وطن بود: برای من دقیقا صدای شجریان معنای وطن بود. صدایی که تماما از حال و‌ روز و احساس و عواطف و قلب یک سرزمین حرف میزد. صدایی که عشق و زیبایی و راستی و خشم و هیجان رو شفاف وصف میکرد. هنوز هم‌ معنای وطنه برام.

معاون اول رییس جمهور ایران نیز در پیامی درگذشت استاد محمد رضا شجریان را به خانواده، اهالی فرهنگ و هنر و همه شهروندان ایرانی تسلیت گفت و برای آن هنرمند برجسته از خداوند بزرگ آمرزش مسالت کرد. درگذشت هنرمند نامی و چهره شاخص فرهنگ ایران استاد محمد رضا شجریان، ضایعه ای ملی است. هر ایرانی و هرکس که در دور و نزدیک این سرزمین به ادب و زبان فارسی و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی دلبسته است حق دارد که سوگوار فقدان این چهره نام آور و سخت کوش باشد. نام او به یقین در آینده نیز همچنان خواهد درخشید چنانکه میراثی گرانقدر در گذشته و حال داشته است.
این ضایعه سنگین را به خانواده، دوستان، شاگردان، اهالی فرهنگ و هنر و همه شهروندان ایرانی تسلیت میگویم و برای آن هنرمند برجسته از خداوند بزرگ آمرزش مسالت دارم.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала