آمریکا به خاطر بدتر شدن وضعیت کرونا در ایران ابراز نگرانی کرد

© Photo / U.S. State Departmentآمریکا به خاطر بدتر شدن وضعیت کرونا در ایران ابراز نگرانی کرد
آمریکا به خاطر بدتر شدن وضعیت کرونا در ایران ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور نگران بدتر شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران بوده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی در آنجا است.

به گزارش اسپوتنیک، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت:" ایالات متحده از بدتر شدن وضعیت کووید 19 در ایران نگران است و ما پیشنهاد کمک خود را در ماه فوریه تکرار می کنیم. ما به فراخوان دیده بان حقوق بشر پیوسته و از مقامات ایرانی می خواهیم که بلافاصله همه زندانیان سیاسی را از زندان های شلوغ و غیر بهداشتی خود آزاد کنند".

​سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی به ایران پیشنهاد کمک کرده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خود آمریکا به حدود ۷ میلیون و پانصد هزار نفر رسیده و تلفات کرونا نیز در این کشور از ۲۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

یادآور می شود طبق آخرین آمار منتشره  در ایران تا به حال بیش از 470 هزار نفر در این کشور به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در آخرین کنفرانس خبری خود گفت: " تاکنون 479 هزار و 825 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 227 بیمار کرونایی دیگر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 27 هزار و 419 نفر رسیده است."

وی خاطرنشان کرد: " استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала