آمریکا نگران برنامه های ترکیه برای آزمایش اس 400 است

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا نگران برنامه های ترکیه برای آزمایش اس 400 است
آمریکا نگران برنامه های ترکیه برای آزمایش اس 400 است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات امریکا ابراز نگرانی خود را در مورد گزارش آزمایش های احتمالی سامانه های موشکی ضد هوایی S-400 روسی در ترکیه اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود که این کشور از گزارش آزمایش های احتمالی سامانه های موشکی ضد هوایی S-400 روسی در ترکیه احساس خطر می کند.

آمادگی روسیه برای تولید و ارسال سریع پدافند هوایی اس ۴۰۰ به ترکیه 
 - اسپوتنیک ایران
آمادگی روسیه برای تولید و ارسال سریع پدافند هوایی اس ۴۰۰ به ترکیه

این منبع گفت: "ما همچنان به طور مداوم به دستیابی ترکیه به سامانه دفاع هوایی S-400 اعتراض داریم." وی خاطرنشان كرد كه آمریكا نگران این واقعیت است كه تركیه به تلاش خود برای به كار انداختن اس -400 ادامه دهد.

این مقام وزارت امور خارجه امریکا که خواست نامش فاش نشود، افزود: خرید سامانه های موشکی ضد هوایی روسیه، مانع توسعه روابط آمریکا و ترکیه و همچنین همکاری در داخل ناتو می شود. این دیپلمات افزود ، علاوه بر این ، توافق با روسیه خطرات تحریمی را برای ترکیه به همراه دارد.

در اوایل ماه اکتبر، گزاش شد آنکارا قصد دارد S-400 را در این تمرینات نظامی خود آزمایش کند که از 5 تا 16 اکتبر در یک محل تمرین در نزدیکی شهر سینوپ در ساحل دریای سیاه داشته باشد. ارتش باید اجازه پرتاب هر موشک را شخصاً از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دریافت کند.

در تاریخ 23 آگوست گزارش شد که روسیه و ترکیه قراردادی برای تهیه هنگ دوم سامانه های موشکی ضد هوایی S-400 (SAM) امضا کردند.

تحویل S-400 که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده شد، از اواسط ژوئیه سال 2019 آغاز شد. واشنگتن تهدید به تاخیر انداختن و یا حتی لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف 35 به ترکیه شد و خواستار کنار گذاشتن معامله و خرید سامانه های آمریکایی پاتریوت شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала