ابراز نارضایتی پنتاگون به خاطر از دست رفتن برتری دریایی مطلق آمریکا به تقصیر روسیه

CC BY 3.0 / Alex omen / K-186 Omskابراز نارضایتی پنتاگون به خاطر از دست رفتن برتری دریایی مطلق آمریکا به تقصیر روسیه
ابراز نارضایتی پنتاگون به خاطر از دست رفتن برتری دریایی مطلق آمریکا به تقصیر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده به دلیل نوسازی ناوگان زیردریایی روسیه دیگر همچون سابق از چنان سطح برتری برخوردار نیست که کشورهای دیگر نتوانند به آن برسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Business Insider، این مطلب را  دریادار داریل كودل،  فرمانده نیروهای زیر دریایی نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده است

وی گفت: "برتری کشور ما دیگر غیر قابل دسترس نیست ، بنابراین ما باید آماده انجام عملیات سطح بالا در آبهای محلی باشیم."

به نوشته نشریه بیزینس اینسایدر ، علی رغم این واقعیت که اکنون زیردریایی های تعداد نیروی دریایی  روسی در مقایسه با دوران اتحاد جماهیر شوروی کمتر است ، آنها مدرن تر ، بی سر و صدا تر ، دارای خودکفایی بیشتر بوده و تاز وانایی ضربه زدن به اهداف زمینی برخوردارند.

، مسکو قبلاً در جریان درگیری ها در سوریه موشک های کروز کالیبر خود را نشان داده و از زیر دریایی ها به اهداف زمینی حمله کرده است. مایکل پترسن ، مدیر انستیتوی مطالعه نیروهای دریایی روسیه در کالج جنگ دریایی ایالات متحده ، گفت: به همین دلیل ، ایالات متحده باید هر چه زودتر آماده جنگ زیر دریایی شود.

مقابله روسیه با آمریکا؛ زیردریایی ها علیه اینترنت  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مقابله روسیه با آمریکا؛ زیردریایی ها علیه اینترنت

وی نتیجه گرفت که برخورداری از چنین پتانسیلی می تواند در طی جنگ احتمالی آینده تعیین کننده باشد.

ارتش آمریكا بارها از اینكه زیردریایی های روسی ناوگان این کشور را از داشتن هرگونه "پناهگاه امن" محروم ساخته  ، شكایت كرده است. از جمله دریادار نیروی دریایی ایالات متحده ، اندرو وودی لوئیس گفته است  که پنتاگون تسلط مسلم خود را در اقیانوس اطلس از دست داده است. به گفته وی ، مسکو از تجهیزات دارای  "سیستم های تسلیحاتی کشنده تر" استفاده می کند ، که این امر آماده سازی ناوگان آمریکایی را برای اجرای عملیات مختلف هرچه دشوارتر می کند. لوئیس افزود که ارتش آمریکا  در خارج از پایگاه اصلی دریایی ناوگان آتلانتیک خود احساس "ناامنی" می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала