واشنگتن: تلاش می کنیم همه کشورها از تأمین مالی ، پشتیبانی و تسلیح ایران دست بردارند

© Sputnik / Alexander Polyakovواشنگتن: تلاش می کنیم همه کشورها از تأمین مالی ، پشتیبانی و تسلیح ایران دست بردارند
واشنگتن: تلاش می کنیم همه کشورها از تأمین مالی ، پشتیبانی و تسلیح ایران دست بردارند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان سالیوان سفیر ایالات متحده در روسیه اعلام کرد آمریکا تمام تلاش خود را برای مهار ایران به کار خواهد گرفت و کنون تحریم های مشخصی برای جلوگیری از همکاری با جمهوری اسلامی پس از 18 اکتبر در دست بررسی است.

به گزارش اسپوتنیک، سالیوان گفت: "ما اجازه نمی دهیم دولتی كه حامی اصلی تروریسم در جهان است ، سلاح هسته ای یا سلاح كشتار جمعی بدست آورد. و ما تلاش خواهیم كرد تا بقیه کشورهای جهان با ما  موافقت کرده و از تأمین مالی ، پشتیبانی و مسلح كردن ایران كه به فعالیتهای بی ثبات كننده و مخرب مشغول است،  خودداری كنند. در این رابطه اعمال  تحریم هایی  نیز مورد بررسی قرار دارد".

وی از جمله به این سوال پاسخ داد که آیا روسیه باید منتظر تحریم های جدید در برابر اظهارات خود باشد که طبق آنها پس از خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر ، همکاری مسکو با تهران در زمینه نظامی گسترش خواهد یافت؟

نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
روسیه بحث درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست

سفیر آمریكا گفت: "من نمی توانم در مورد تحریم های مشخصی كه در حال حاضر در دست بررسی است اظهارنظر كنم ، اما می توانم بر جدیت تعهد آمریكا در مهار توانایی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تهدیدی جدی برای صلح در خاورمیانه و فراتر از مرزهای این منطقه تأكید كنم."

پیشتر وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود  مسکو و تهران تلاش های آمریکا برای اعمال تحریم های نامحدود تسلیحاتی علیه ایران را قاطعانه رد می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала