آذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را در قره باغ منهدم کرد

© Sputnikآذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را در قره باغ منهدم کرد
آذربایجان سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را در قره باغ منهدم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای این کشور سیستم موشکی S-300 متعلق به ارمنستان مستقر در قره‌باغ را منهدم کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، در ادامه درگیری‌های نظامی میان جمهوری ارمنستان و آذربایجان برسر منطقه مورد مناقشه قره باغ، وزارت دفاع آذربایجان اعلام نمود که یک سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان را نابود کرده است.

ارمنستان از حملات هوایی ترکیه به قره باغ خبر داد - اسپوتنیک ایران
ارمنستان از حملات هوایی ترکیه به قره باغ خبر داد

وزارت دفاع آذر‌بایجان در این خصوص گفت: «روز گذشته در جریان در‌گیری‌ها در قلمرو شهر خوجاوند (در مرز منطقه قره باغ) یک سیستم دفاع هوایی S-300 ارمنستان منهدم شد» 

وزارت دفاع آذر‌بایجان پیشتر نیز اعلام کرد که یک  نظامی ارمنستان را در جریان این در‌گیری‌ها به طور کامل تخریب کرده است.  از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، جمهوری آذربایجان با کمک پهپادها و جنگنده های "اف-16" ترکیه در شمال منطقه درگیری حملات هوایی انجام می دهد.

شایان ذکر است، روز 27 سپتامبر 2020 درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала