ميزان تلفات آذربایجان و ارمنستان در درگیری های قره باغ اعلام شد

© Sputnikميزان تلفات آذربایجان و ارمنستان در درگیری های قره باغ اعلام شد
ميزان تلفات آذربایجان  و ارمنستان در درگیری های قره باغ اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد، 2300 نفر از نیروهای ارتش ارمنستان در درگیری های قره باغ کشته یا زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد، 2300 نفر از نیروهای ارتش ارمنستان در درگیری های قره باغ کشته یا زخمی شده اند.

ارمنستان به پیشنهاد توافق با قره باغ فکر می کند - اسپوتنیک ایران
ارمنستان به پیشنهاد توافق با قره باغ فکر می کند

از سوی دیگر در آستانه جلسه توجیهی عصر ، نماینده دپارتمان نظامی ارمنستان، آرتسرون هوانیسیان گفت که در جریان وخامت اوضاع، نیروهای جمهوری ناشناخته قره باغ کوهستانی 137 خودروی زرهی ارتش آذربایجان ، 72 هواپیمای بدون سرنشین، هفت هلی کوپتر و یک هواپیما را منهدم کردند.
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه ای گفت: " از تاریخ 27 سپتامبر تا صبح امروز، حدود 2هزار و 300 نفر از نیروهای دشمن کشته و یا زخمی شده اند، حدود 130 واحد تانک و سایر خودروهای زرهی، بیش از 200 مجموعه توپخانه ای و موشکی، خمپاره انداز، حدود 25 سامانه پدافند هوایی، 6 ستاد فرماندهی و پاسگاه، 5 انبار مهمات، حدود 50 سلاح ضد تانک، 55 واحد اتومبیل منهدم شده اند."
این وزارت خانه همچنین اعلام نمود که اذربایجان یک سامانه پدافندی هوایی "اس‌-300" ارمنستان را از بین برده است.

شایان ذکر است، روز 27 سپتامبر 2020 درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала