ایران از آغاز جنگ در سوریه سالانه به چه میزان در دمشق سرمایه گذاری کرده است

© Sputnik / Mikhail Alaeddin ایران از آغاز جنگ در سوریه سالانه به میزان 5 تا 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد
 ایران از آغاز جنگ در سوریه سالانه به میزان 5 تا 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک ژنرال روسی در مصاحبه خود اعلام نمود که ایران از آغاز جنگ در سوریه برای حمایت از سوریه هزینه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانووستی، سرلشکر بازنشسته سرگی چوارکوف، رئیس سابق مرکز آشتی طرف های درگیر در روسیه در مصاحبه ای اعلام نمود که ایران که یکی از متحدان اصلی سوریه است  از سال 2011 سالانه برای کمک به دمشق هزینه کرده است.

شایگو جزئیات ناگفته ای از ایجاد مخفیانه گروه روسی در سوریه را بازگو کرد - اسپوتنیک ایران
شایگو جزئیات ناگفته ای از تشکیل مخفیانه گروه روسیه در سوریه را بازگو کرد

این ژنرال روسی در ادامه تصریح کرد: "در واقع، از روزهای نخست درگیری در سوریه، ایران یکی از متحدان اصلی دولت سوریه بود که کمک های مادی و مالی را به دمشق ارائه می داد. بر اساس برآوردهای مختلف، از سال 2011، ممکن است تهران هر ساله از 5 تا 20 میلیارد دلار برای کمک به دولت سوریه هزینه کرده باشد."

گفتنی است، چوارکوف از سال 2016 ریاست این مرکز را بر عهده داشت.

وی یادآور شد که در آگوست 2018 ، دمشق و تهران توافق نامه همکاری نظامی را امضا کردند که به کمک ایران در بازسازی صنایع نظامی سوریه و زیرساخت های این کشور کمک خواهد نمود.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود، کنترل آن به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала