پیام وزارت خارجه روسیه برای طرفین درگیر در قره باغ

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پیام وزارت خارجه روسیه برای طرفین درگیر در ناگورنوقره باغ
پیام وزارت خارجه روسیه برای طرفین درگیر در ناگورنوقره باغ
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو از طرفین درگیر در منطقه ناگورنو قره باغ خواست که فورا آتش را متوقف کرده و برای ثبات اوضاع وارد مذاکره شوند.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه در بیانیه وزات خارجه روسیه اینطور آمده است.

در این اطلاعیه آمده است: «بر اساس اطلاعات موجود،  اوضاع در منطقه درگیر ناگورنو قره باغ تشدید شده است. در محدوده مرز درگیر از دو طرف تیراندازی ها ادامه دارد و اطلاعاتی در خصوص کشته شدگان در دست است.»

وزارت خارجه روسیه تاکید می کند:‌« از طرفین می خواهیم که بلافاصله به آتش خاتمه داده و با هدف ثبات اوضاع وارد مذاکره شوند.»

پیشتر روز یکشنبه وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که ارتش ارمنستان به سمت منطقه مسکونی در خط مرزی قره باغ تیراندازی کرده اند. طبق این اطلاعات چند غیر نظامی جانشان را از دست داده اند. بر اساس اطلاعیه وزات دفاع ارمنستان، حملات هوایی و موشکی به منطقه قره باغ صورت گرفت و طرف ارمنی دو بالگرد و سه پهپاد آذربایجانی را مورد هدف قرار داده است. سخنگوی ریاست جمهوری جمهوری به رسمیت شناخته نشده ناگورنوقره باغ اطلاع داد:

شهرک های غیر نظامی تحت حملات توپخانه ای قرار گرفتند. ازجمله این مناطث پایتخت جمهوری استپاناکرات است. از مردم می خواهیم که پنهان شوند.»

به گفته ی وی پاسخ مناسب به این حملات داده می شود.

وزارت دفاع ارمنستان اطلاع داد که آذربایجان سه تانک را از ددست داده و به نظر می رسد که چند نفری هم کشته شده اند. نظامیان آذربایجان اطلاع دادند که ۱۲ مجموعه ضد هوایی نیروی هوایی ارمنستان را از بین برده اند. درگیری در قره باغ در فوریه سال ۱۹۸۸ آغاز شد، وقتی که منطقه خودمختار ناگورنوقره باغ در خصوص خروج خود از ساختار آذربایجان شوروی اطلاع داد. در جریان درگیری های مسلحانه در سال های ۱۹۹۲-۱۹۹۴ آذربایجان کنترل بر ناگورنو قره باغ و مناطق متصل به آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ مذاکرات مربوط به حل و فصل صلح آمیز درگیری در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست روسیه ، آمریکا و فرانسه در جریان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала