وزیر خارجه آمریکا عراق را تهدید کرد

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoوزیر خارجه آمریکا عراق را تهدید کرد
وزیر خارجه آمریکا عراق را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو عراق را تهدید کرده است که در صورت ادامه حملات به پایگاه های آمریکا، سفارت این کشور را تعطیل می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مایک پومپئو،  وزیر امور خارجه آمریکا به دولت عراق گفته چنانچه نتواند حمله به پایگاه‌های آمریکایی را متوقف کند، واشنگتن سفارتش در بغداد را تعطیل خواهد کرد.

یادآور می شود حدود یک هفته قبل منابع عراقی از شلیک چند موشک به پایگاه نظامی «ویکتوری» در عراق خبر دادند که نیروهای امریکایی در آنجا حضور دارند.

این پايگاه نظامی امريکا در نزدیکی فرودگاه  بین‌المللی بغداد قرار دارد و طی سال‌های گذشته امریکایی‌ها از این پایگاه هوایی برای استقرار نیروها و تجهزات خود استفاده کرده‌اند.

نظامیان آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران
حمله به کاروان نظامی آمریکا در استان صلاح‌الدین عراق

این درحالی است که بتازگی ایالات متحده آمریکا معافیت عراق از تحریم های واشنگتن برای خرید انرژی از ایران را به مدت 60 روز دیگر تمدید کرده است.

گفته می شود که تمدید جدید روز سه شنبه توسط  مایک پمپئو،  وزیر امور خارجه آمریکا ، یک روز قبل از انقضای معافیت 120 روزه قبلی  تصویب شده است.

واشنگتن پیش از این بارها و بارها معافیت های بغداد از تحریم ها را برای مدت 90 یا 120 روز تمدید کرده بود. در سال 2018 ، ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق اتمی برجام با ایران خارج شد و تحریم ها را علیه تهران ، از جمله تحریم های ثانویه ، یعنی علیه سایر کشورهایی که با ایران تجارت می کنند ، دوباره اعمال کرد. واشنگتن هدف خود را برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرد و از خریداران خود خواست تا چنین خریدهایی را کنار بگذارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала