سفیر ایران: تشدید تحریم های آمریکا بر همکاری ما با روسیه و کشورهای آسیای میانه تاثیر نمی گذارد

© Photo / tasnimسفیر ایران: تشدید تحریم های آمریکا بر همکاری ما با روسیه و کشورهای آسیای میانه تاثیر نمی گذارد
سفیر ایران: تشدید تحریم های آمریکا بر همکاری ما با روسیه و کشورهای آسیای میانه تاثیر نمی گذارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری "روسیا سگودنیا" در مسکو اعلام کرد تشدید تحریم های آمریکا علیه تهران بر همکاری ایران با روسیه و کشورهای آسیای میانه تاثیر نمی گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای  کاظم جلالی ضمن بیان این مطلب افزود البته سعی خواهیم کرد بهترین روابط را با همسایگان و دوستان خود داشته باشیم که با آنها دارای تاریخ مشترک و همچنین البته وابستگی متقابل اقتصادی هستیم . به طور طبیعی فدراسیون روسیه مهم ترین شریک ما است... دیدگاه رهبر و دولت و مردم ما این است که ما باید با روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند و همسایه بزرگ شمالی خود همکاری کنیم و باید بهترین روابط را با همسایگان خود در منطقه داشته باشیم. با  تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه نیز پروژه های مشترک مشترکی داریم . اساساً سیاست جمهوری اسلامی توسعه روابط با همه کشورهای همجوار است.

جلالی: ایران قصد دارد با همکاری روسیه واکسن کرونا را تولید کند - اسپوتنیک ایران
جلالی: ایران قصد دارد با همکاری روسیه واکسن کرونا را تولید کند

سفیر ایران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت همانطور که آقای لاوروف تاکید کرده تحریم های 40 ساله آمریکا بر روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاثیر نداشته و روسیه این را نشان داده و مخالف رفتار های ایالات متحده با ایران  است. روسیه تلاش می کند تا از هنجارهای حقوق بین الملل محافظت کند و این مبنای بسیار خوبی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران است ، این مبنای بسیار خوبی برای تعامل ایران و روسیه است و  همانطور که گفتم ، روابط ما در زمینه های مختلف در حال توسعه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала