دستیار ترامپ : ایران و چین برای تغییر دولت فعلی آمریکا تلاش می کنند

© AP Photo / Evan Vucciدستیار ترامپ : ایران و چین برای تغییر دولت فعلی آمریکا تلاش می کنند
دستیار ترامپ : ایران و چین برای تغییر دولت فعلی آمریکا تلاش می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در برنامه ای در دانشگاه دریک در شهر دموین (ایالت آیووا) ادعا کردایران و چین برای تغییر دولت فعلی ایالات متحده آمریکا به رهبری دونالد ترامپ تلاش می ورزند .

به گزارش اسپوتنیک، دستیار ترامپ گفت: "مخالفان ما به دنبال برهم زدن روند انتخاباتی ما و ایجاد انشعاب و تفرقه هستند ، آنها به میزان کمتری به اینکه چه کسی در انتخابات پیروزشود، علاقه مند هستند". وی در پاسخ به این سوال که آیا مقامات آمریکایی تلاش های مداخله گرانه خارجی برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مشاهده می کنند، خاطرنشان کرد برخی از طرفهای خارجی دارای ترجیحات و اولویت های خود در رابطه با نتیجه احتمالی انتخابات در این کشور هستند.

بایدن: ترامپ، تلاش های پوتین را برای مداخله در انتخابات پنهان می کند
 - اسپوتنیک ایران
بایدن: ترامپ، تلاش های پوتین را برای مداخله در انتخابات پنهان می کند

اوبراین گفت: "ایران قطعاً می خواهد از شر رئیس جمهور ترامپ خلاص شود. بر اساس گزارش ها و هر آنچه می بینیم ، روسیه طرفدار جوزف بایدن [نامزد دموکرات] نیست." ما همچنین فکر می کنیم. چین به دلیل سیاست سخت گیرانه رئیس جمهور ترامپ در قبال این کشور  ترجیح می دهد دولت دیگری را ببیند و داده های سرویس های اطلاعاتی و منابع آزاد نیز حاکی از این امر هستند."

پیشتر چاد ولف ، نامزد ترامپ برای سمت وزیر امنیت داخلی ایالات متحده  ادعا كرده بود  كه تهدید برای روند انتخابات آمریكا در این مرحله از روسیه ، چین و ایران ناشی می شود .

موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ایالات متحده بارها از جمله پس از انتخابات سال 2016 مطرح شده اما مسکو بارها چنین اتهاماتی را ع رد کرده است. طوری که دیمیتری پسکوف ، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ماه فوریه اظهار داشت ، کرملین ابراز تاسف می کند که با نزدیک شدن به انتخابات بعدی در  ایالات متحده ، تلقینات بیشتری از این نوع ظاهر می شود. به گفته پسکوف ، چنین اظهاراتی "هیچ ارتباطی با حقیقت ندارد". انتخابات عمومی آمریکا قرار است در تاریخ 3 نوامبر برگزار شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала