اعتراض چين به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد درباره گسترش کروناویروس

© REUTERS / Kevin Lamarque اعتراض چين به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد درباره گسترش کروناویروس
 اعتراض چين به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد درباره گسترش کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات چيني نسبت به سخنان ديروز رئيس جمهور آمريکا در سازمان ملل متحد درباره اتهام به گسترش کروناویروس انتقاد کرد.

ترامپ چین را مقصر شیوع ویروس کرونا دانست - اسپوتنیک ایران
ترامپ چین را مقصر شیوع ویروس کرونا دانست+ویدئو
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در جلسه مجازی سازمان ملل در سخنرانی خود تاکید کرد: در ابتدا، دولت چین و سازمان ملل، که پکن اساساً آن را کنترل می کند به نادرستی استدلال کردند که ویروس کرونا از فردی به شخص دیگر سرایت نمی کند. سپس آنها به اشتباه گفتند كه ویروس از ناقلین بدون علامت منتقل نمی شود. برای همین است که چین باید پاسخگو باشد و اين کشور را مقصر شيوع کرونا در جهان دانست.

ژانگ ژون، نماینده دائم چین در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در واکنش به حمله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به چین در مجمع عمومی سازمان ملل برگزارشد، گفت، پکن اتهام‌زنی ایالات متحده مبنی بر دست داشتن در شیوع کنونی کووید-19 را نمی‌پذیرد.

ژانگ ژون گفت،  اگر مجبور باشیم کسی را مسئول (کرونا) بدانیم، این آمریکاست که با رفتار‌های غیرمسئولانه خود جان انسان‌های بی شماری را فدا کرد.

او همچنین از سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا انتقاد کرد و گفت: آمریکا پیشرفته‌ترین نظام پزشکی و فناوری‌ها رادارد، اما آمار کرونا کماکان در این کشور بالاست.

در اين راستا، مقامات چيني نسبت به سخنان ديروز رئيس جمهور آمريکا در سازمان ملل متحد درباره اتهام به گسترش کروناویروس انتقاد کرد.

این خبر ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала