بعد از ترامپ، موضع آمریکا نسبت به ایران تغییر خواهد کرد؟

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو
 پمپئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو امیدوار است که در صورت شکست ترامپ در انتخابات، موضع آمریکا در خصوص ایران بلاتغییر بماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مدیا لاین»، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است که در صورت شکست ترامپ در انتخابات، موضع آمریکا در خصوص ایران بلاتغییر بماند.

وی در ادامه افزود:« امیدوارم در صورت شکست ترامپ در انتخابات، آن تیمی که تحت رهبری رئیس جمهور بایدن کار خواهد کرد، به همان درک در باره خطراتی برسد که از سوی ایران ناشی می شود و مثل ما مراقب آن باشد که امنیت آمریکا و اسرائیل حفظ شود.

بایدن روسیه را دشمن آمریکا خواند - اسپوتنیک ایران
بایدن روسیه را دشمن آمریکا خواند

موضع دولت کنونی در رابطه با ایران از حمایت وسیع هر دو حزب برخوردار است. در واقع، حدود 6-5 هفته گذشته نامه‌ای از صد عضو کنگره دریافت کردم و همه آنها خواهان آن بودند که ایالات متحده طوری عمل کند که به ایران اجازه داده نشود از امکان خرید و فروش اسلجه برخوردار شود. حالا ما همین کار را می‌کنیم. از اینرو، من فکر می‌کنم که در هر دو حزب از این اقدام ما بخوبی حمایت می شود».

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ ای از صدور فرمان وضع تحریم‌ های جدید علیه ۲۷ نفر از اشخاص و نهادهای مرتبط با برنامه‌  های هسته‌ای، موشکی و تسلیحاتی ایران خبر داد.

این سند به دولت واشنگتن این امکان را می دهد که هر کشوری را که در تجارت اسلحه با ایران درگیر است مجازات کند.

بر اساس این مصوبه، ایالات متحده قادر خواهد بود، به ویژه، محدودیت هایی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر در تهیه، فروش یا انتقال سلاح های متعارف به تهران اعمال کند.

این مصوبه جدید وزارت خارجه و خزانه داری ایالات متحده را مجاز به اعمال مجازات های مالی علیه کسانی که در تأمین سلاح های معمولی به و یا از ایران دخالت دارند، می کند، منظور ما از تجهیزات به طور کلی هر وسیله ای برای استفاده نظامی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала