واکنش جهان نسبت به اقدام دولت ترامپ در قبال ایران

واکنش جهان نسبت به اقدام دولت ترامپ در قبال ایران
واکنش جهان نسبت به اقدام دولت ترامپ در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: یک فرمان اجرایی جدید صادر کردم و تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداندم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«فارن پالیسی» تلاش آمریکا برای افزایش فشار بر ایران شکست خورد و ایالات متحده در سازمان ملل منزوی شد. به نوشته نشریه نامبرده، این وضع تازه‌ترین ناکامی دولت ترامپ برای جلب حمایت جهانی از کارزار فشار حداکثری خود علیه ایران، است.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  با انتشار بیانیه‌ای نوشت که یک فرمان اجرایی جدید صادر کرده و تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران بازگردانده و کنترل‌های صادراتی و تحریم‌های جدیدی بر نهادها و افرادی که از فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات متعارف، موشکی و هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند، وضع می‌کنم.

ایران: آژانس انرژی اتمی درخواست دیگری برای بازرسی ندارد - اسپوتنیک ایران
ایران: آژانس انرژی اتمی درخواست دیگری برای بازرسی ندارد

مارک فیتزپاتریک،  دستیار وزیر خارجه پیشین آمریکا و کارشناس انستیتو بین‌المللی مطالعات استراتژیک نیز در پیامی توئیتری نوشت:« بیست و چند ایرانی به فهرست سیاه وزارت خزانه‌داری اضافه شده‌اند. فکر نمی‌کنم این اقدام در عمل چیزی را عوض کند بلکه فقط مشروعیت تحریم‌های آمریکا را تضعیف می‌کند».

محمد البرادعی، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر نوشت:« به عنوان یک وکیل بین‌المللی می‌گویم که این عجیب‌ وغریب‌ترین وضع حقوقی است که تاکنون دیده‌ام. اعمال «تحریم‌های سازمان ملل»؛ چیزی که خود سازمان ملل آن را به رسمیت نمی‌شناسد».

جارت بلانک، هماهنگ‌کننده سابق وزارت خارجه آمریکا در امور برجام در صفحه شخصی خود در توئیتر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را  پوچ توصیف کرد و نوشت:«آنها تحریم‌های سازمان ملل را اجرا نکردند زیرا مکانیسم ماشه عملاً فعال نشده است».

ریچارد گووان، مدیر گروه بحران بین‌الملل گفت:«صادقانه بگویم، شورای امنیت از این دولت خسته شده است. دولت ترامپ بیش از سه سال و نیم است که ترتیبات چندجانبه را منحل کرده و اینک حسن نیت بسیار اندکی برای آمریکا باقی مانده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала