ظریف: تحریم های آمریکا چیزی جدیدی نیست

© REUTERS / Evgenia Novozheninaظریف: تحریم های آمریکا چیزی جدیدی نیست
ظریف: تحریم های آمریکا چیزی جدیدی نیست
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: تحریم های آمریکا علیه ایران، هیچ چیز جدیدی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشستی با اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به تحریم‌های آمریکا، در حالیکه صحبت می‌کنیم، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع ایران اعمال کرد، نگران است، بیان داشت: تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود، هیچ چیز جدیدی نیست.

ظریف خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم در حالیکه ما صحبت می‌کنیم، وزیر خارجه پمپئو در تلاش است تا با برگزاری نشست خبری، توجهات را به خود جلب کند. فکر نمی‌کنم هیچ چیز جدیدی باشد و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر ایران داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: آمریکا هر فشاری را که می‌توانسته است بر ایران وارد کرده است، آنها امیدوار بودند که این تحریم‌ها مردم ما را به زانو درآورد. اما این اتفاق نیفتاد. این چرایی خروج آنها از برجام است، این چرایی آنها برای شروع فشار حداکثری است، این دلیل آن است که قطعنامه به شورای امنیت بردند، این دلیل آن است که یک روز پس از شکست آنها در فرایند به اصطلاح مکانیسم ماشه که باید بگویم بازگشت تحریم وجود خارجی ندارد، تحریم اعلام می‌کنند.

ظریف تاکید کرد: این اقدامی علیه جهان است، با گفتن اینکه هر کسی که آن را نپذیرد مجازات می‌شود، یا اینکه بگویند این قطعنامه شورای امنیت است اگر آن را نپذیرید، ما به تو ضربه می‌زنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала