ناشنال اینترست: «آوانگارد» روسیه تهدیدی جدی برای آمریکا

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ناشنال اینترست: «آوانگارد» روسیه تهدیدی جدی برای آمریکا
ناشنال اینترست: «آوانگارد» روسیه تهدیدی جدی برای آمریکا
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نگار آمریکایی پیتر سوچیو در مقاله ای برای ناشنال اینترست، ساخت واحد مافوق صوت «آوانگارد» بررسی کرده و این سلاح را چالشی جدی برای ایالات متحده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله یادآوری می کند که «آوانگارد» سرعت مافوق صوت داشته و همچنین از قدرت مانوردهی در اتمسفر برخوردار است که در مجموع مقابله با این سلاح را دشوار می سازد. وی درباره موضع پکن می نویسد که طبق آن موشک های بالستیکی بین قاره ای مافوق صوت روسی با کلاهک های هسته ای می توانند نیروی دفاعی آمریکا را نابود کنند.

سوچیو تاکید می کند که آوانگارد تنها یکی از واحد های انبار تسلیحات بزرگ روسیه است که شامل ۵۲۸ موشک بالستیکی بین قاره ای پایه زمینی و زیر دریایی و همچنین اسلحه اتمی تحویل داده شده توسط بمب افکن هاست.

در ضمن دفاع ضد موشکی ایالات متحده تنها برای رهگیری تعداد زیادی از موشک های بالستیک بین قاره ای متمرکز شده که ممکن است از محدوده کره شمالی پرتاب شوند.

ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار در خصوص مجموعه موشکی مافوق صوت آونگارد اطلاع داد. آوانگارد قادر است در لایه های متراکم جو در محدوده بین قاره ای با سرعت بیش از ۲۰ برابر از تعداد عدد ماخ  پرواز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала