انگلیس، فرانسه و آلمان: تحریم ها علیه ایران بازگردانده نمی شوند

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamberانگلیس ، فرانسه و آلمان : تحریم ها علیه ایران بازگردانده نمی شوند
انگلیس ، فرانسه و آلمان : تحریم ها علیه ایران بازگردانده نمی شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلیس ، فرانسه و آلمان مجدداً موضع خود را تأیید كرده و اعلام نمودند تحریم های سازمان ملل علیه ایران كه پس از امضای توافق نامه اتمی برجام با ایران در سال 2015 برداشته شده بودند ، با وجود خواست آمریكا ، پس از 20 سپتامبر تمدید نخواهند شد.

 به گزارش اسپوتنیک، این سه کشور در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشته و در آن خاطرنشان  ساختند که هرگونه تصمیم یا اقدامی برای اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل از جمله روند بازگرداندن تحریم ها علیه ایران که توسط ایالات متحده پس از خروج از توافق هسته ای در سال 2018 آغاز شده ، "اعتبار قانونی نخواهد داشت" .  در این نامه آمده است: "ما بی وقفه برای حفظ توافق هسته ای تلاش کرده و به آن متعهد مانده ایم."

وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو در ماه اوت اعلام کرد که وی فرایند 30 روزه ای برای تجدید رژیم تحریم ها علیه ایران را در شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کرده است. واشنگتن معتقد است که تحریم ها علیه ایران از 20 سپتامبر از سر گرفته می شوند.

دبیر کل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
گوترش: برجام باید حفظ شود

یادآور می شود پیشتر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرده بود تحریم هایی  که با اعمال آنها می خواهند ایران را خفه کنند ، هیچگاه موثر نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان ساخت: "ایران بارها آمادگی خود را برای گفتگو ابراز داشته است و این آمادگی برای گفتگویی که نمی تواند مبتنی بر اولتیماتوم هایی باشد که طرف آمریکایی به طور دوره ای آن را مطرح می کند ، همچنان وجود دارد و ما آماده کمک به آغاز چنین گفتگویی خواهیم بود. ما همراه با کشورهای اروپایی و چین از توافق برجام برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران که در سال 2015 توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد و اکنون آمریکایی ها دوباره با پیروی از سیاست اهریمن جلوه دادن ایران در همه زمینه ها  حال تخریب آن هستند ، دفاع می کنیم. اکنون بحث در شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد ، 13 کشور از 15 کشور عضو آن مخالف شدید تلاش ها برای از بین بردن برجام و مقصر دانستن ایران در هر اتفاقی هستند.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала