بیست سپتامبر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: آمریکا عضو برجام نیست و درخواست این کشور برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اجرا نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ۲۰ سپتامبر هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

 وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران از روز ۲۰ سپتامبر بازمی‌گردند، تأکید کرد که آمریکا عضو برجام نیست و درخواست این کشور برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اجرا نخواهد شد.

ظریف روز 17 سپتامبر (پنج‌شنبه) در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که برخلاف ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران از بامداد روز یکشنبه 20 سپتامبر، هیچ اتفاقی در آن روز رخ نخواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، در توئیتر نوشت:« پمپئو، بازهم اشتباه می‌کنی!هیچ اتفاق جدیدی در 20 سپتامبر رخ نمی‌دهد.کافی است، قطعنامه 2231 را بخوانی.

​حتی بولتون که ترامپ را قانع کرده بود تا به تو دستور دهد «به مشارکت آمریکا در برجام خاتمه دهی» هم این قطعنامه را خوانده بود. به تعبیر بولتون: فرایند «ساده»، خودکار و یا سریع نیست. بلکه بصورت تعمدی، «پیچیده و طولانی مدت» طراحی شده است. آمریکا یک عضو برجام نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала